Stueplanter og jord

Jeg er løbet tør for pottemuld, men har en masse såjord.
Pottemuld er med nærring til planterne, mens såjord uden. 

Giver det ikke det samme hvis jeg bruger såjord og vander det med gødning?

Jeg få ellers aldrig brugt det såjord. Jeg har købt 20liter og har brugt ca. 0,5liter.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv altid brugt min såjord op i urtepotterne uden at have mærket nogen forskel. Egentelig er det jo også de færreste potteplanter der ligefrem kræver en speciel jordtype. 

Jeg er dog ikke helt sikker på der er blandet gødning i pottemuld. Mener forskellen ligger i jordens struktur. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for svaret.
Mine 4 planter har fået såjord. Nu må de godt blive store:-)
Skrevet af DLG på 06 maj 2014 22:31
Mine 4 planter har fået såjord. Nu må de godt blive store:-)
Det bliver de sikkert ret hurtigt.   Ellers må du strække din tålmodighed en smule længere.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så og priklejord er uden gødning og mineraler , det tåler nysåede og stiklinger ikke så godt , men  blomster/plantejord er tilsat  gødning og mineraler , som dog hurtigt er opbrugt , brug du bare såjorden som blomstermuld , du kan gøde hvis du synes........

elektriker fra jævnstrømmens tid
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis