Hvordan undgår jeg planke slår sig.

Hej folkens, skrev tidligere en tråd angående anskaffelse af stor mahogni planke til at lave skrivebord i et stykke. 
har nu fundet planken på GHT. savværk i hadsten. planken er 75cm bred, (m bumkant) 310cm lang og 6,5cm tyk. og uden revner så virkelig et lækkert stykke tømmer jeg har støvet op 

nu kommer bekymringerne mht. hvordan jeg sikre mig det ikke slår sig, planken er ovntørret til indendørs brug og ligger nu i opvarmet hal med reguleret luftfugtighed (der bliver pumpet fugt ind i hallen ligesom i grøntafdelingen i det lokale supermarked for at sikre en ens luftfugtighed året rundt.) 

-min første bekymring går på om jeg risikere emnet kunne slå sig den uges tid jeg arbejder med det i garagen da der jo her vil være en anderledes luftfugtighed end på savværket og også anderledes fra mit kontor hvor pladen ender. 
Det skal lige siges at som pladen er nu er den helt perfekt lige og regner med at kunne nøjes med at bearbejde den med båndpudser, rasp og måske lidt med høvl hvis der er lidt ujævnheder, men hvis den først den slår sig og bliver krum, bliver det et kæmpe arbejde at få den afrettet, kender ingen med afretter/tykkelseshøvl der kan tage så bred en plade. og ville være helt uoverskueligt med håndværktøj 

- næste bekymring, risikere jeg den kan finde på at slå sig med tiden efter montering, hørt man kan fræse dybe riller i bagsiden, andre foreslag? er det overhovedet nødvendigt? 

ham på savværket mente ikke den ville slå sig når den er så tyk, og jo er ovntørret til indendørsbrug, men better safe then sorry,
Hej folkens, skrev tidligere en tråd angående... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
knap 3.000 inklusiv moms det så også "kun" sapelli mahogni
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis