Opvarmning af 1st sal

Hej derude - Jeg bor i et hus med centralvarme i hele under etagen hvor vi har renoveret hele 1st salen, da vi begyndte sad der nogle gamle elvarme paneler fra 70-80'erne da huset blev bygget, så jeg tænkte på hvad vi kunne gøre her for at få den billigeste varme, værelset det drejer sig om er på 21m2 og der er udtag til 2 el paneler...

Mit eneste forslag ville være nogle olieradiatorer til vægmontering men ved ikke om de er for dyre i drift i forholden til alternativerne der måtte være... Så håber der er andre derude som har nogle gode ideer de vil dele
Hej derude - Jeg bor i et hus med centralvarme i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mit spørgsmål skulle forståes som, at jeg søgte et svar på hvad opvarmingnsmuligheder der ville være på sådan en første sal - Og senere i indlægene prøvede jeg at få sagt at det ikke er muligt at trække rør derop, så det skal være en strømkilde.

Jeg har ingen anelse, ingen ide eller viden omkring det men det med at et elpanel bruger ens som en olieradiator kan jeg godt se på den måde at hvis elpanelet er 2000W og oliepanelet er 2000W bruger de begge 2000w i timen, men på mit elpanel på 2000w som sad i værkstedet forskriver de at det kan klarer 22kvm hvor det nye oliepanel kan klare op til 64kvm - Og elforbruget på et elpanel dengang var 5-8kwh dagligt og højest 5-6kwh og samme rumtemperatur med oliepanelet.
Der lan være lidt forskel på om det er digital eller analog termostat. Det med størrelsen af rummet skal man ikke tage så tungt.. Du ved intet om hvad temperatur, isolering, ude temp osv. De regner ud efter.
Et Alm el panel er det nemmeste men også det dyreste rent forbrugs mæ sigt.. En olie radiatorer er det samme måske endda lidt dyrere pga den mere træge regulering
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis