Opvarmning af 1st sal

Hej derude - Jeg bor i et hus med centralvarme i hele under etagen hvor vi har renoveret hele 1st salen, da vi begyndte sad der nogle gamle elvarme paneler fra 70-80'erne da huset blev bygget, så jeg tænkte på hvad vi kunne gøre her for at få den billigeste varme, værelset det drejer sig om er på 21m2 og der er udtag til 2 el paneler...

Mit eneste forslag ville være nogle olieradiatorer til vægmontering men ved ikke om de er for dyre i drift i forholden til alternativerne der måtte være... Så håber der er andre derude som har nogle gode ideer de vil dele
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså der er ingen forskel på olie radiatorer og Alm. Elpaneler. Tværtimod.

Hvorfor ikke kører et par slanger op på loftet og få varme den vej?
Skrevet af psmertz på 07 maj 2014 14:03
Eller sætte en varmepumpe op, det kender jeg flere der har gjort, og er utrolig glade for.
En varmepumpe er alt for stor til kun 21 kvm.
Lav noget vandbaseret, det er langt det billigste i længden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Vi kan ikke fører rør op, da vores fyr ikke er stort nok på grund af gulvarme i det meste af huset - Havde set på varmepumpe løsningen men som der bliver skrevet er den nok for stor til så småt...
Nu er det vel kun ganske få dage om året, hvor jeres fyr er for småt. De resterende dage burde der være overskud til også at varme på 1 salen.

Den vandbårne løsning er den billigste.

Mvh Thomas Hansen

Annonce
Er det ikke bare cirkulationspumpe der er for lille? Gulvvatmen bruger hverken mere eller mindre varme end radiatoren.
Ja, undskyldningen for at fyret ikke også kan trække de få kvadratmeter holder ikke, selvfølig med det forbehold i har vinduer monteret i karmhullerne ovenpå.   Selv om du ikke kan lave noget af arbejdet selv, vil jeg gætte på tilbagebetalingstiden ligger under 10 år, hvilket vil sige det er en bedre investering end sol-celler/varme.  

Kniber det at holde varmen i huset, bør i nok få set til cirkulationspumperne på anlæget eller måske manglende isolering/dampspærre/ringe-vinduer i hytten. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ser ud til ingen rigtig forstod mit spørgsmål og at rør var udelukket, søger andre steder - God sommer.
Tror nu nok vi/de forstod det, men ikke var enige med dig i at rør er udelukket

Men god jagt på det svar du leder efter - og god sommer...
Skrevet af DeeJay86 på 13 maj 2014 09:02
Ser ud til ingen rigtig forstod mit spørgsmål og at rør var udelukket, søger andre steder - God sommer.
Jeg kan ikke se, hvad det er ved spørgmålet vi ikke forstår!
Kunne du ikke uddybe det lidt, så.
Eller er du bare ude efter at vi skal bekræfte dig i din opfattelse af tingenes tilstand?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis