Nedbrydningshammer

Hej LDS'ere...

Jeg er gået igang med og brække en trappe ned der ikke længere er i brug da døren er muret til, har en dewalt nedbrydninghammer (17 j, 1500 W.) Desværre har det bare vist sig ikke og være nok da trappen, hvilket jeg dog havde frygtet, er fyldt med sten. Har så prøvet og grave den op med en rendegraver jeg har mulighed for at låne på arbejdet. Men til min frygt er den støbt lidt over 1 m i jorden. Det er kun lille 3 trins trappe så noget jeg mente burde være ret simpelt har vist sig og være mere krævende end forventet.

Så her kommer mit spørgsmål, skulle der være en LDS'er derude inden for bogense fyn området som skulle ligge inde med en større nedbrydningshammer, 30 j eller derover. Vil self gerne give lidt for lejen, men eftersom jeg med det rette værkøj kun mener det burde tage en time eller 2 vil jeg ikke betale de 425 kr. byggemarkedet vil have for at leje en ud en dag. 

På forhånd tak for hjælpen....



Hilsen Brian
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Eeeeejh eeeejh  den er da for tyk !

Måske du skulle købe dig et par nye sko der ikke klemmer så meget

Du er i sandhed en ægte Brian

Hej Håndværker...

Synes ikke det nogen særlig konstruktiv kommentar du kommer med.
Jeg vælger og forhøre mig om der herinde skulle findes nogle flinke mennesker der kunne hjælpe mig. At du så ikke kan er da helt fint, men hvorfor så kommentere?? Er her ingen der kan hjælpe må jeg jo ned i byggemarkedet og leje, men eftersom jeg bor i lejet hus som jeg af egen fri vilje vælger og gøre en smule i stand ønsker jeg da heller ikke og spendere en masse af mine egne penge på det. Så kunne jeg finde en billigere løsning ville det da være dejligt.

Så var bestemt ikke for at fornærme dig håndværker. Blot en forespørgsel.



Ja jeg bor også i et lejet hus, og jeg lejer da de maskiner der kan hjælpe mig så det går hurtigere og nemmere uden at skele til hvad den maskine nu koster.

Sidst jeg lejede en maskine var det en mini grave maskine, ikke fordi jeg skulle grave noget, men for at nedbryde en udestue som Oktober stormen havde delvist ødelagt. Så var det meget hurtigere at leje sådan en maskine frem for at knokle med koben o.s.v. i flere dage. Det tog mig en time at fjerne hele udestuen og det kostede mig knapt 500,00 kr. at bruge den i knapt en time, men jeg syntes det er gode penge at smide efter et sådant projekt, når det letter ens hverdag.

Skal måske lige indskyde at jeg er rimeligt god til at bruge sådan en maskine effektivt.

Hej håndværker.

For mig er prisen da også afgørende, kan se på dba og gul og gratis at flere lejer en nedbrydninghammer ud for få hundrede kr for en dag, men ingen af dem ligger på fyn, så har lidt svært ved at se hvorfor du har så ondt i røven over jeg spørger om nogen skulle ligge inde med en på fyn? Har jo ikke på noget tidspunkt sagt jeg ikke ville give noget for det.

Det er jo ikke det det handler om, det jeg fjollede over var at du ikke bare lejer den maskine i stedet for, at bruge tid på at finde et billigere alternativ. Helt fint med at finde noget billigere, misforstå ikke, men du må ligesom finde en grænse for hvad der er et minimum. Og knapt 500,00 kr. for at leje en maskine der er 100% i orden og hvor du ikke bliver afkrævet erstatning hvis den bryder sammen under dit arbejde, må siges at være rimeligt. Det er ikke blot en leje men også en forsikring du lejer når du går til et bygge markede eller et firma der udlejer maskiner.

Og ja Fyn er på nogle områder lidt fattigt for alternativer i den retning, men er det ikke sådan vi er, vi Fynboer

Annonce
Havde jeg skullet leje en gravemaskinen af en nypris på 250.000 til 500 kr havde jeg da heller ikke været et øjeblik i tvivl. 500 kr for at leje sådan en for en dag er da billigt... Her snakker vi en maskine til 10.000 kr. Kan godt være du ikke mener der er en forskel. Mener jeg der er. Så forstår ikke helt din nedladende kommentar fordi jeg blot forhører mig om nogen i mit nærområde skulle ligge inde med det stykke værktøj jeg står og mangler.
Ikke 500,00 pr. dag, men 500,00 kr. pr. time ! Der sidder en time tæller i sådan en maskine.
Skrevet af Håndværkeren på 06 maj 2014 09:42
Ikke 500,00 pr. dag, men 500,00 kr. pr. time ! Der sidder en time tæller i sådan en maskine.

Er det inkl moms og transport?

Med venlig hilsen
ktm

 

Så du da blevet bollet i r.... Kender da entreprenører der til 500 i timen ville komme ud selv med minegravemaskine. Og ja er klar over der sidder en timetæller i en sådan maskine... Egentligt vildt hvor dyre de små maskiner er og leje når man tænker man kan leje en manitou teleskoplæsser med 14 m arm og fjernbetjening til 750 kr om dagen.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis