Slibemaskiner

Min trekantsliber stod af i går, og sålen på min excentersliber har set bedre dage.

Så der skal investeres i nye maskiner. Men hvad skal man gå efter? Er der stor forskel på, hvor godt "fat" maskinerne tager, eller er prisforskellen på en billig og en dyr hovedsageligt levetid, støj og ergonomi?

Nogen bud på fornuftige maskiner. Mærke, prisklasse?

Er der i øvrigt noget slibepapir, som er bedre end andet?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en slibemaskine fra Biltema til næsten ingen penge. Til mit brug er den god nok men jeg kan godt mærke forskel på den og en dyr model. Den kører lidt langsommere og ligger ikke så godt i hånden, men jeg synes foden har fint fat i sandpapiret.


 

Jeg har en Fein multimaskine, som også kan bruges som trekantssliber, den er rigtig god og effektiv. Den overfører de fleste vibrationer til værktøjet, i modsætning til den Falke fra jem og fix, jeg havde før, den overførte rigtig mange vibrationer til hænderne. 

Festool laver nok de bedste excenterslibere, de har to indstillinger til fin og grov.

Jeg har en 150mm grøn Bosch, den fungere nogenlunde, men den æder en tandrem i ny og næ...  

Der er stor forskel på sandpapiret, her spiller dyrest bedst.

Jeg har brugt noget fra SIA til excentersliberen det er supergodt, jeg har også haft noget fra Norton det var også rigtig godt.

Har kigget på festool. savle savle.

Men det er alligevel også mange penge, hvis jeg både skal have trekant- og excentersliber. Men måske en billigere trekantsliber og så en festool excentersliber. Hmm. Så mange valg.
Du kan også bare købe en Festool Rotex RO 90 DX

Det er både en excentersliber og trekantsliber i en... det er en lækker maskine...

https://www.festool.dk/Produkter/Pages/Product-Detail.aspx?pid=571819

Der var faktisk en på DBA for ikke så længe siden til 2200,- det er jo ikke galt.
Hej

Jeg har lige set på nettet, at blå bosch er blevet testvinder mht. excenter sliber. Er der nogle der har erfaring med det?
mvh Openmind
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis