Carport/cykelskur - hvad er mine muligheder?

Vi har brug for et skur eller noget overdække til cykler og barnevogne.

Jeg har tænkt på to mulige løsninger, men er i tvivl om reglerne og hvilken løsning som er lettest at udføre.

1)
Første mulighed er at lave en overdækning i mellem vores og vores nabos hus, og så lave en trævæg bag til og en låge ud mod vejen. Det var faktisk vores nabo som foreslog det, så de er med på det. At lave sådan et overdække tænker jeg må være nogenlunde til, men det største problem i denne forbindelse er at brønden til nedløbsrøret er i den anden ende af huset. Så er jeg måske ude i noget med en faskine? Men hvor må sådan en placeres? Må den placeres i mellem husene?? Alternativet er en stor regnvandsbeholder - men er det ok efter reglerne? Mit andet problem er, at jeg er i tvivl om, om jeg overhovedet må bygge overdækningen i følge reglerne?


2)
Anden mulighed er at forlænge vores carport mod nord, og bruge den eksisterende del som skur.
Det jeg forestiller mig, er at sætte nogle stolper i skel, og lægge en lægte oven på. På væggen skruer jeg også en lægte og spærene i mellem de to lægter, og så taget oven på.
Jeg er dog lidt i tvivl om jeg må dette. http://www.byggepjecer.dk/163/garager/default.asp?afsnit=7
Der bliver talt om brandvæg i dette afsnit, men der er også omtalt en lempelse.
Jeg må bygge max. 12 meter i længden ind mod skel. Eksisterende carport/skur er ca. 8m, så jeg må bygge 4 meter ekstra.
Mon det er muligt at få dispensation til at bygge en meter ekstra? Det ville jeg nemlig gerne.
Mht til tagrende, så er brønden lige om hjørnet. Så tænker at jeg vil koble mit på det eksisterende nedløbsrør - må jeg det?
Desuden bliver det nødvendigt at få nogle knap så høje vinduer i, og få muret op.



På forhånd tak.

Mvh Stig
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville lave den første løsning, langt det nemmeste og billigste.

Regler for faskiner (du må gerne lave den selv)

5 m fra beboelse og bygninger med kælder

2 m fra andre bygninger (garager, udhuse)

 2 m fra skel


Hmmm... så ved jeg ikke om den første løsning vil blive den letteste.
Med de afstandsregler, bliver faskinen nød til at blive placeret i haven omme på den anden side, ud mod vejen kan det vidst ikke lade sig gøre. Det bliver en frygtelig masse grave arbejde.
Er det lovligt blot at bruge en regnvandstank?

Jeg tro ikke det er lovligt med regnvandstønde, som eneste afløb.

Du kan jo lade være med at sætte tagrende på, det skulle være op, bare vandet bliver inde ved dig selv.

Jeg gravede faskin ned til min carport, som har 60m2 tagflade, det var da ikke så slemt, jeg håndgravede det hele.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis