Dampspær på 1 sal

Hej,
Jeg skal etablere en dampspær på 1.salen i et gammelt hus hvor der ikke er en dampspær idag. Hvordan gør jeg hvis jeg ikke vil rive alle alle vægge ned ? Der er blandt andet en muret væg der evt. Er bærende for tagkonstruktionen. Skal jeg "pakke" alle rum ind i dampspær også de vægge der ikke vender ud mod tagkonstruktionen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor skal der pludselig dampspærre i dit hus, har det ikke fungeret fint ind til dato uden den slags moderne pjat. Det er jo kun i forbindelse med ombygning, isolering at der kræves dampspærre.
Så klar du dig med en dampspærre ud mod den nye isolering !
Ok men er den så tæt nok ? Jeg tænker det virker lidt overdrevet at stå og tape rundt om lampeudtag m.m. når der er en hel væg der bryder dampspærren. Men hvis det er tilstrækkeligt så har jeg intet behov for at skulle rive alle vægge ned.
Jeg kan forstå dig sådan Mads ! At du faktisk ikke helt ved hvordan det skal laves. Mit råd til dig vil være at du betaler en håndværker en times pris for at komme ud og vejlede dig i hvordan du skal lave det, hvis du ikke selv skifter taget kan håndværkerne helt sikkert give dig en masse råd om hvordan du skal lave tingene, så det er sikret i fremtiden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis