Stihl Trimmer FS 46 - startproblemer

Min trimmer driller mig.

Primerboblen vil ikke rigtig fyldes med benzin, ved gentagne tryk kommer der dog en "bundskraber", så den ender med at starte alligevel. Men det er ikke som det plejer at være.

Men den tager ikke rigtig gassen, så snart jeg trykker på gassen, så truer den med at gå ud, det virker som om den ikke får benzin nok, til at køre med fuld gas. Lejlighedsvis kan jeg få gashåndtaget i bund, men der skal ikke meget til før den mister power.

På kaburatoren sidder 3 store sorte skruer, men jeg kan ikke læse mig til hvad funktion de har hver især. Det eneste jeg kan finde beskrevet er justering af tomgangshastighed.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et ret kendt problem, den lille dims du trykker på for at spæde bliver utæt i løbet af et par år, nogen gange hurtigere. Den skal du udskifte, og så kunne det være at du trænger til at rense karburatoren, skift også eventuelle slanger og tjek at membranen stadig er blød inden i karburatoren.  
Der er noget der indikere at du har en utæthed på slangen mellem "bolden" og filteret i tanken. Måske filteret bare er "hoppet" af slangen eller filteret har sat sig fast så det ikke ligger i bunden af tanken ??? Prøv lige og gå det efter før du begynder og skiller noget af. 

Den ene justering er blanding ved høje omdr (H). Anden er blanding ved lave omdr (L) og den tredie er helt rigtigt tomgangsjusteringen (LA).  Har du ingen erfaring i opjustering af karburatoren er (L) og (H) nok det sidste du skal røre ved.

Men først skal du have "bolden" til og kunne suge benzinen op. Det betyder ikke noget der er lidt luft i bolden, du skal bare kunne fornemme benzinen strømmer gennem karburatoren når den betjenes. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Her er i øvrigt et link til din trimmer på udendansk.  Side 26 beskriver opjustering af H-L og LA da jeg fornemmer du har været der med skruetrækkeren.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis