Hjælp, symaskine gider ikk virke !!:(

Sissef
Sissef
4 2770

hej  jeg har et spørgsmål ang. min gamle symaskine som ikke gider virke..

Jeg har fået den af min stedmor og har aldrig selv brugt den og den er desuden ikk blevet brugt et godt stykke tid

Problemet er .. Når jeg har tråden den ( som jeg skulle mene at have gjort rigtig ), og hentet under tråden op så begge tråde er "fremme", og så trykker på foddimsen, så køre nålen lige op en enkel gang ellee to og så stopper den mens den runde ting, til at styre nålen manuelt, stadig køre rundt ?  Jeg har rettet begge tråde flere gange og set flere film om hvordan man tråder, men jeg kan ikk finde ud af hvad problemet er.

Det ska lige siges at jeg ikke har syer siden folkeskolen så har ikk så meget forstand på det

Og maskinen er en Major VI .. lidt gammel, men i fin stand.. tror jeg..

Håber der er en der kan hjælpe  

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
je__ns
je__ns
8514 0

Hej og velkommen på siden

Måske sidder der en form for kobling, i håndtaget,  en rund skive, som du skal stramme til. Som på billedet , hvor den røde pil peger....

mvh jens

Sissef
Sissef Trådstarter
4 2770
Tak for det lyn hurtige svar Men den ser ikk sådan ud.. Der er en stor rund og en lille rund inden i , begge til at styre nålen.. Nu har jeg jo ikke bil så ved ikk hvordan en kobling fungere men det er vel ikke dem du mener man kan stramme til?
je__ns
je__ns
8514 0

Du skal holde fast i det store hjul, og så stramme den inderste del.(dreje rundt)

Din maskine må vel se sådan her ud...

Annonce
Annonce
Sissef
Sissef Trådstarter
4 2770
Jo det lige præcis den, og jeg har strammet den så det passer med at nålen ender med at sidde helt oppe, lige før de går ned.. men det samme sker når jeg trykker på fod dimsen.. Den køre ned en gang og så sidder den fast og vupti så er der 2-3 undertråde, som laver knuder nede i den der hvor undertråden ligger, som jeg jo så må skille af for at få løs..
Kan det være pga olie mangel ? Det ligesom om nålen mister forbindelsen/"taget" til den runde, for sog sagt så bliver den runde ved med at køre rundt..
Ved godt det må være meget forvirrende når jeg ikk kan forklare mig så godt mht. hvad de forskellige dimser og funktioner hedder og hvordan det overhovedet virker men tusinde tak for forsøget , vil så gerne ha gang i den i dag , men kender ikk lige nogen der syer selv
Hej Sissf - den skal blot renses og smøres (er mit gæt, for det er et af de problemer, der kan komme, når en symaskine ikke har været brugt i lang tid) - det tager lidt tid, men er nødvendigt..(kan evt. gøres ved en symaskinemekaniker, hvis du ikke selv har mod på det) ellers bliver du ikke glad ved den.. Når den først er gennemgået, skal der ikke meget til at vedligeholde den..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
ivanf
ivanf
2 6980

Hej.

Ja jeg kan da muligvis hjælpe dig

kan du ringe til mig på 40204444

så ser vi på sagen..

mvh

ivanf

ivanf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Symaskine: Eva 2418 - Hjælp!
    Lav-Hobby (15 svar)
  2. Undertråd driller
    Lav-Hobby (7 svar)
  3. Syning i netstof
    Lav-Hobby (3 svar)
  4. hjælp til gammel pfaff 230
    Lav-Hobby (9 svar)
  5. Symaskine i stykker
    Lav-Hobby (32 svar)
  6. Tegning til brødmotor drevet brændekløver
    Lav-Have (15 svar)
  7. Væghængt toilet skyller langsomt ud
    Lav-Hus (6 svar)
  8. Hilser jer med mit projekt
    Lav-Båd (47 svar)
  9. Ukrutsdug
    Lav-Have (8 svar)
  10. Symaskine til læder, silke og være billig :-)
    Lav-Hobby (12 svar)

Populært lige nu

1. Gulvflise løs? HJÆLP
    Lav-Hus (læst 337 gange)
  2. Oliefyr slukker efter 2 sekunder
    Fyr og opvarmning (læst 304 gange)
  3. 2 vaskemaskiner - Nyt stik som erstatning for komfurstik.
    Hårde hvidevarer (læst 524 gange)
  4. Dæktrykadvarsel system
    Lav-Bil (læst 411 gange)
  5. Wifi styring af vandvarmer (tænd sluk)
    Grøn energi og sparetips (læst 373 gange)
  6. Kvalitet af klinkearbejde - kan vi kræve at hele gulvet lægges om?
    Lav-Hus (læst 531 gange)
  7. Strygelse til flisebelægning om vinteren
    Lav-Hus (læst 180 gange)
  8. Unidrain: Rørføring hos underbo
    Lav-Hus (læst 203 gange)
  9. Spørgsmål: Hvad hedder Cement Board på dansk
    Lav-Hus (læst 242 gange)
  10. Udendørs stikkontakt uden jord ?
    Lav-Hus (læst 534 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med