Hjælp, symaskine gider ikk virke !!:(

hej  jeg har et spørgsmål ang. min gamle symaskine som ikke gider virke..

Jeg har fået den af min stedmor og har aldrig selv brugt den og den er desuden ikk blevet brugt et godt stykke tid

Problemet er .. Når jeg har tråden den ( som jeg skulle mene at have gjort rigtig ), og hentet under tråden op så begge tråde er "fremme", og så trykker på foddimsen, så køre nålen lige op en enkel gang ellee to og så stopper den mens den runde ting, til at styre nålen manuelt, stadig køre rundt ?  Jeg har rettet begge tråde flere gange og set flere film om hvordan man tråder, men jeg kan ikk finde ud af hvad problemet er.

Det ska lige siges at jeg ikke har syer siden folkeskolen så har ikk så meget forstand på det

Og maskinen er en Major VI .. lidt gammel, men i fin stand.. tror jeg..

Håber der er en der kan hjælpe  

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden

Måske sidder der en form for kobling, i håndtaget,  en rund skive, som du skal stramme til. Som på billedet , hvor den røde pil peger....

mvh jens

Tak for det lyn hurtige svar Men den ser ikk sådan ud.. Der er en stor rund og en lille rund inden i , begge til at styre nålen.. Nu har jeg jo ikke bil så ved ikk hvordan en kobling fungere men det er vel ikke dem du mener man kan stramme til?

Du skal holde fast i det store hjul, og så stramme den inderste del.(dreje rundt)

Din maskine må vel se sådan her ud...

Jo det lige præcis den, og jeg har strammet den så det passer med at nålen ender med at sidde helt oppe, lige før de går ned.. men det samme sker når jeg trykker på fod dimsen.. Den køre ned en gang og så sidder den fast og vupti så er der 2-3 undertråde, som laver knuder nede i den der hvor undertråden ligger, som jeg jo så må skille af for at få løs..
Kan det være pga olie mangel ? Det ligesom om nålen mister forbindelsen/"taget" til den runde, for sog sagt så bliver den runde ved med at køre rundt..
Ved godt det må være meget forvirrende når jeg ikk kan forklare mig så godt mht. hvad de forskellige dimser og funktioner hedder og hvordan det overhovedet virker men tusinde tak for forsøget , vil så gerne ha gang i den i dag , men kender ikk lige nogen der syer selv
Hej Sissf - den skal blot renses og smøres (er mit gæt, for det er et af de problemer, der kan komme, når en symaskine ikke har været brugt i lang tid) - det tager lidt tid, men er nødvendigt..(kan evt. gøres ved en symaskinemekaniker, hvis du ikke selv har mod på det) ellers bliver du ikke glad ved den.. Når den først er gennemgået, skal der ikke meget til at vedligeholde den..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej.

Ja jeg kan da muligvis hjælpe dig

kan du ringe til mig på 40204444

så ser vi på sagen..

mvh

ivanf


ivanf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis