vand tank brandorff 71 6000 03-05-2014 12:19 Hej alle. Jeg skal skifte min vandstank. Har i den forbindelse tænkt på at bygge en i glasfiber der passer 100% til hvor den skal ligge. Men midt spørgsmål er om det usundt at drikke vand fra den hvis den får lov til at afgasse 1 -2 md inden brug. 11 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 03-05-2014 22:20 Så vidt mig bekendt må glasfiber ikke bruges i forbindelse med mad og drikke vare. Så det hjælper altså ikke at "dampe den af"
brandorff Trådstarter 71 6000 04-05-2014 00:22 Takker for svaret dropper det og må have en smed i gang med det rustfrit og hans svejser.
mellon 258 9560 04-05-2014 01:43 Det kan du nu godt, glasfiber bliver brugt i stor stil til opbevaring af fødevarer og vand. Det der er svært er at finde en resin som er godkendt til fødevare i den lokale båd pusher, men prøv at søg på FDA approved det kunne være denne her: http://www.mertons.com/Epoxy/polyester_Resins/isophthalic.html Du kan også vælge at bruge epoxy i stedet for polyester. Vh
Håndværkeren 20251 04-05-2014 09:21 Skrevet af brandorff på 04 maj 2014 00:22 Takker for svaret dropper det og må have en smed i gang med det rustfrit og hans svejser. Har du slet ikke over vejet at bruge bløde tanke, du kan købe vandsække på 25 50 75 og 100 liter, de er lavet af neopren med en plastik pose inden i, de følger da bådens facon og dem jeg har set på er der et øje i hvert hjørne så de kan bindes fast. Så ligger de ikke og fiser rundt i skuden når du sejler i sø.
brandorff Trådstarter 71 6000 04-05-2014 20:48 Jo har også set på dem. Det er nok det letteste. Men også det biligeste. Annonce
lynæs 5071 5400 05-05-2014 06:36 Jeg har en vandsæk i min båd, det har ikke givet problemer af nogen art. Lav det selv - det gi'r de bedste klagemulighederErikChristensen
Ellida 1241 5771 05-05-2014 14:23 Lige et sidespring om vandsæk: Jeg havde en vandged til drikkevand på en rejse tværs over Sahara for mange år siden. Fra Ghana op til Tunesien - bag på lastbiler - en form for "økonomiklasse". Flere ugers rejse. Vand var vigtigt så jeg købte en vandged - et helt skind fra en ged, bundet for benene - og så hældte man fra halsen. Lidt præpareret indeni med harpiks. Holder vandet køligt, fordi den er fugtig - og køler ved fordamplnig fra overfladen. Bedst i skyggen selvsagt. Det var en god ting at have - og så kunne jeg endda sælge den videre på et marked i Tunesien for de samme 10 $ som jeg havde givet for den i Ouagadougu til starten. Men som sagt et sidespring - undskyld :-) men jeg måtte bare fortælle om det. mvh A. To ulykker kommer sjældent alene.
brandorff Trådstarter 71 6000 07-05-2014 22:19 Kan huske fra jeg var dreng så var jeg på en oplevelse rejse med mine forældre i Marokko. Der brugte de en gris og man kunne Købe en kop vand. Som blev hældt ud af tryne. Tror mine unger siger stop hvis jeg udhuler et dyr til vand.
Ellida 1241 5771 08-05-2014 11:32 Ja - men de er muslimer i Marokke - mon de har brugt en gris ? - tror du ikke at det har været en ged. Min vandged var opbundet i benene - og der blev snøret for hals-skindet - og hævet lidt op i "halsen" - og så løsnede man lidt og hældte ud her. Men hvis du siger at det var en gris - så OK - det lyder bare lidt underligt. mvh A. To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her