tillægsplade til bord

har dette bord ( lettere ombygger uden midterhylde og den nederste sænket) jeg vil gerne have en tillægsplade på den. tænker at sætte denne fast med et kanthængsel men hvordan gør jeg det nemmest. altså med understøttelse af pladen, tænker nogle hyldeknægte der slåesud når bordet vippes op. så skal de blot kunne låses. byd endelig ind med jeres ideer
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge disse :

http://www.beslagskassen.dk/shop/-c-53_333.html

Og disse :

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/doervinduesbeslag/haengsler/klapbordshaengsler/klapbordshaengsel/klapbordsbeslagmsikring/

Du skal så lave huller til udtræksstokkene.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

takker. det var i altfald en løsning, men overvejer nu mere noget der gør jeg ikke skal skære i kanten under bordet, da der sidder beslag i denne som holder benene ind til. derfor tænkte jeg blot et alm lidt kraftigere piano hængsel og så et par hyldeknægte eller noget, men kan ikke helt se for mig hvordan jeg gør det
Du kunne måske nøjes med en enkelt udtræksstok i midten - der er der vel ikke beslag. Bordet ser ret lille ud så mon ikke en enkelt er nok. Specielt hvis du hængsler den med pianohængsel - som du så er nødt til at dele i to, en på hver side af udtræksstokken.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Du kan sætte hyldeknægten på et hængsel, og skrue det fast til et at benene. Således at den kan drejes ud og støtte pladen, som er hængslet på bordpladen.
Når det er klappet sammen, er hyldeknægten skjult af pladen, som er klappet ned foran den.

Men du kan nok ikke lave en ret stop plade, da det hele så nok kommer til at stå ustabilt, når der ikke er ret større afstand mellem benene.
takker. regner også blot med en plade der er ca 30-50cm ud fra bordet. blot til at rumme et spækbrædt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis