Gelænder til balkon, hvor?

Hej.

Jeg er helt ny herinde, så jeg håber at mit spørgsmål ligger på det rigtige sted. 

Vi har siden efteråret gået med tankerne om at bytte vores gelænder på balkonen. Det vi har nu er et trægælender, som huset er "født" med. Siden vi købte huset for 4 år siden, har vi renoveret en hel del og nu synes vi ikke at det gamle gelænder passer til resten af huset. 

Vi kunne tænke os at få et gelænder/rækværk, der er af glas - da vi har en ret skøn udsigt. 
Af og til har jeg googlet, for at få inspiration - og jeg kan konstatere at der findes mange der tilbyder dette, det er jo selvfølgelig super for os. Men det gør også at man bliver lidt forvirret, for hvem er bedst eller hvor kan vi få det som vi vil have det. 

For at holde udgifterne lidt nede, vil vi forsøge at sætte det op selv - min mand er ret handy og jeg kan vel også finde hoved og hale i en tommestok 

Er der nogen af jer der har erfaringer med at købe et gelænder online og selv sætte det op?
I såfald, hvor bestilte I fra? 

Vi havde først tænkt at få et gelænder i rustfrit stål, men vi har opdaget at der findes mange andre varianter at vælge.
En ny favorit er at vælge et i aluminium og så få det lakeret i sort, det havde passet fantastisk til huset! 

Nu hvor vejret har været helt fantastiskt, vil vi virkelig igang med balkonen. Derfor har vi nu intensiveret søgningen og har fundet et sted vi overvejer at bestille. 
Men da det ikke er helt billigt at købe sådan et gelænder, så tænkte jeg at man kunne spørge herinde om I har nogle erfaringer med denne side: http://www.gelaenderbutikken.dk/ ??

Jeg vil høre alt, godt som dårligt - og gerne forslag på andre steder, hvis I har nogen I kan anbefale. 

TAK 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til L D S.

Har dog ingen erfaring med den du henviser til.

Side ser da tilforladelig ud.

Når udsigten er god ville jeg måske vælge "ren" glasløsning som sikkert er en hærdet glas som helt sikkert bliver "limet" sammen på stedet. (smag er som bekendt forskellig)

Vælger i glas er der ingen vedligehold som maling eller rust, bare vask af og til, måske endnu en fordel, men måske også en lidt dyr løsning.

Pris ved jeg intet om.

Har naboerne noget lignende så var der måske nærliggende at ta' en snak med dem, måske har de nogle kontakter og måske også nogle konkrete priser.

At hente tilbud ved F.eks. den lokale glarmester koster vel ikke noget, måske fra flere.

Ved ikke om det hjælper om ikke andet, så måske for at få lidt "gang" i din/jeres tråd.

Held og lykke med det i alle tilfælde.   


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også