Varmepumper - lejlighed

Hej :-)

Jeg kom forbi en anden tråd, hvor de skrev lidt omkring varmepumper; tænkte at jeg også lige ville forsøge mig her inde da Tre-For's energi rådgivning ikke vil hjælpe mig. De kan ikke "antage hvad der er normalt brug", fint, undskyld jeg spurgte.

Vi bor 2 voksne - og en kat - hvis jeg ikke nævner den, bliver min kæreste sur, i en lejlighed på ~120m2.

I lejligheden er der installeret 3 varmepumper, hvor 2 af dem har kørt i Jan/Feb og én har kørt i April (ikke hele måneden.. næsten). Den sidste virker ikke, grundet et hul på slangen eller whatever udlejeren spiste os af med. Vi har denne måned modtaget en EL regning på 6.500 danske guld, hvilket jeg selv føler er rimelig højt. Regningen er fra 31/12-2013 - 31/03-2014.

Denne regning er dog inkl. TV for 868,17 DKK. Jeg mistænker at der kan være noget galt, det lyder besynderligt højt - det har dog også været nogle kolde måneder, men hvis jeg slukker den en dag, så er forbruget stadig på ~8-10 kwh for lejligheden; hverfald i april. Dette er med helt basal forbrug, dog en kørsel me opvaskemaskinen.

Jeg vedhæfter tal (dagsforbrug) for jan, feb, marts og april. Forhåbentlig er der en venlig sjæl der kan fortælle mig om det er urealistisk.

Regning, ex. TV.



Januar



Februar



Marts



April


Mange tak for kigget :-)





3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan havde du forventet at man skulle kunne fortælle dig om et normalt forbrug, der er mange faktorer der spiller ind, hvor godt er lejligheden isoleret hvor meget varme har i til hverdag nogle vil have 21  + grader andre kan ikke leve uden der er mindst 25 +  grader, hvordan opvarmer i det varme brugsvand, bruges der nat sænkning o.s.v.  o.s.v.
Det virker rimeligt med det antal kw. Har du tjekket elafgiften? den bliver redukceret når man har elvarme, det gælder også elforbrug til varmepumper.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Jeg bor pt. På 100 kvm med ren el varme. altså ingen varmepumper.
Jeg bor mig selv, og katten, og ind imellem lidt kvindfolk ;-)
Jeg betaler i runde tal 4600 i kvartalet.
Uden reduktion i el afgift.
Jeg sparet ikke, har alt i hårde hvidevarer, kun 1 elsparepære.
Jeg ville umiddelbart vurdere at det ikke er katten der bruger jeres ekstra strøm. Måske nærmere fruen.
Men hvis huset er uisoleret og utæt kan det da måske godt passe.

Jeg har lige fået nye radiatorer, med elektroniske termostater, så vidt jeg kan regne ud på 2 sammenligning dage i vinters, sparer de 600 kr om året
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis