montering af håndvask

Hej alle..

Jeg har lige brug for et par råd.

Jeg har bygget et nyt badeværelsesmøbel, og skal snart til at montere håndvasken.

Det er en bordmodel, som skal stå helt op af væggen. Hvordan skal denne gøres fast? den skal vel ikke bare stå på bordet, skal den?

Også lige et spørgsmål vedr, monteringen af armaturet. Den gamle er monteret med kobber-rør, altså faste. Det skal den nye også. Bøjer man bare dem så de passer, og er der et trick til dette? Skal jeg have købt pakninger osv.. Jeg skal ikke stå og mangle noget når jeg går i gang.

Håber i kan hjælpe.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mht. montering af vasken så fuger du den bare fast med silicone f.eks.
forstod det som om den skulle stå på bordpladen? )
Hvis dit nye armatur giver mulighed for det kan du overveje at skifte kobberrørene ud med flexslanger. Det er noget nemmere at rode med derinde i mørket under vasken hvor det er umuligt at komme ordenligt til ;-)
Så skal jeg vel også skifte ventilerne i væggen
Det tror jeg ikke er nødvendigt, de er vel med samme gevindstørrelse?
Nej du skal sikkert ikke skifte ventilerne.

Kobberrørene spændes typisk fast på ventilen med en konisk omløber med en skære-ring. Men flexslangerne har pakning og almindelig omløber fastmonteret på flexslangen. Prøv af google en flexslange. Kan dårligt forestille mig, at den ikke skulle passe på din ventil.

Og flexslangerne er meget lettere at arbejde med. Alle kvalitets-armaturer leveres i dag med flexslange i stedet for kobberrør. Har tidligere selv "leget" med montering med kobberør og man skal helst bukke dem om noget rundt - eller meget forsigtigt, ellers får de let et knæk på røret, med ringe vandgennemstrømning til følge.
Flexslanger Fås i HN til omkring 100 kr. for 2 stk. de er gode, jeg har brugt dem en del gange. Efter at jeg skulle prøve, at bøje kobberrør i S. det gik ikke godt, på trods af at jeg har en rørbukker.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis