Husqvarna Automower 220 AC robotplæneklipper

Så blev jeg da lige så mega træt af min gamle motorplæneklipper at jeg besluttede mig for at den æra med støjende og forurenende maskiner nu skulle have en ende.

Jeg har googlet i ugevis, set 100vis af videoer på YouTube og min konklusion er at det nok er mest sikkert at købe mærket Husqvarna som er gennemtestet og jeg har faktisk ikke fundet et eneste negativt skriveri om Husqvarnas model 220 AC

Min plæne er flad og ca. 290 m2 stor med en del kanter, træer, terrasser o.l., men dog regulær til robotklipper syntes jeg. Min lokale Husqvarna dealer mente at jeg nemt kunne nøjes med deres model 305, men jeg kan se at den skal køre i døgndrift for at holde 400 m2 slået og min oplevelse hos forhandleren er da også, at model 305 og 308 virker som et par lidt billigere konkurrencemodeller fra Husqvarna. Prisen for 305 og 308 er da også forbavsende tæt på den store model 220, så jeg valgte den store for at den ikke skal køre i døgndrift. Sjovt nok fandt jeg også ud af at Husqvarna faktisk ejer Gardena, men da modellerne koster ca. det samme vil jeg helst have Husqvarna som står for kvalitet i min verden.

En anden årsag til mit valg er at model 220 AC kører på NiMH batteri og ikke litium som de nyerere modeller og at et sprit nyt batteri nu kan købes på nettet til ca. 400 kroner. De holder jo ligesom knivene ikke evigt og det er dejligt når man er forberedt på prisniveauet inden.

Et godt tip er at spørge vidt og bredt på priserne da jeg fandt produktet sprit nyt til mellem 11.800 og 14.999 så der er lidt at spare ved at kigge sig omkring. Husk at få sælger til at opdatere softwaren gratis!!!

Det er knagme dyrt legetøj, men jeg håber maskinen vil give mig mere tid til andre GDS projekter og nu har jeg ikke så mange andre laster......(Og vi må jo ikke gå ned på grej )

Jeg har nu betalt min nye robot og mangler så at hente den og få den monteret. Sælger fortæller, at der er en god brugsanvisning og installationsvejledning med, så nu er resten af projektet overladt til mit LDS håndelag.

Jeg regner med at montere kablet med de medfølgende pløkker til at starte med og når jeg så efter nogle uger kan se at robotten kører som jeg vil have den til, så vil jeg lave en rillegrave himstrigims og få kablet 3-4 cm. med i plænen så det er helt væk.

Midt i plænen har vi en cirkelrund terrasse på 3,4 meter i diameter som vi udelukkende bruger til et bålfad på stativ, og her har jeg en 4-5 cm høj flisekant omkring som jeg normalt bruger til at græstrimme op af. Mon jeg ikke skal lave græs og fliser plan så min robot blot kan køre over terrassen så jeg slipper for at trimme?

Har du tips inden jeg søsætter projektet hører jeg gerne fra dig og bor du i Herning området og ejer en model 220 der er kørende kunne jeg godt tænke at få en snak med dig inden jeg går igang. Sjovt nok har jeg faktisk aldrig set en i gang undtagen på YouTube.

Wauw, jeg glæder mig til dagen hvor jeg skal have den installeret 

Hundefar

Så blev jeg da lige så mega træt af min gamle... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej har en 220ac .Den er begyndt at stoppe.den skriver  indtast pin kode. men det kan man ikke, når jeg tænder og slukker den 20 -30 gange samt lader den stå et par timer så kan man skrive sin pin kode igen .og så kører den i nogle dage. er der nogle som kan hjælpe 
Nu har jeg ikke den samme model men en 430x, tænker de nok er nogenlumde ens alligevel.

Umidelbart tænker jeg at den skriver indtast pin fordi du løfter låget/tænder den - det gør de jo altid.
Og tastatur er måske deffekt hvis ikke den acceptere din pin, mit virker i hverfalf af en type som ikkea nødvendigvis holder evigt....
Det lyder som noget et serviceværksted nemt kan fikse.

Årsagen til at den stopper er nok en anden, kan det tænkes du har et beskadigt afgrænsningskabel som får den til at stoppe ?
Det kan være på en sådan måde at kun hvis jorden er fugtig et det et problem.
Hvis du har elbil, har jeg også observeret at min nogle gange ser en afgrænsnings fejl ved opladning af bilen - tror det skyldes spændningsfald på min forsyning i sommerhuset.

Min har et display som viser sidste fejlårsag til stop efter at have tastet pin - det forudsætter naturligvis at den ikke har været slukket/tændt som du beskriver...tænker det måske en gang imellem lykkedes med pin i første forsøg og du så der får årsagen til stop at vide ?.
Godt bud er den mikroswitch der sidder under din stop knap. Kendt fejl og billigt forsøg. 

Mvh. Jakob Jørgensen
helt enig med jakob j - det er med 99% sikkerhed microswitchen der skal udskiftes. Kan testes ved at kortslutte switchens 2 kabler. Spørger den efter pinkode når de er kortsluttet er det switchen der er problemet. 
hej Tak for svarene. har lige haft oppe ved fyns minetaktor.det var displayet der skulle skiftes 650kr .De to en time til at skifte det,tænker der vel ok så ialt 1172kr .man kunne slet ikke indtaste nået i displayet,så blev det denne løsning.kan kun anbefale dem .De kender til alle fejl og hurtig service.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis