Stikkontakter forbundet til stikkontakt

Hej alle,

Jeg vil gerne forbinde to stikkontakter til en anden stikkontakt.
Det er alm. Fuga stikkontakter med dobbelt udtag.
Jeg har, i den ene ende et alm. han stik, herefter ledning til en stikkontakt, som er serieforbundet til en sidste stikkontakt. Jeg har ikke jord nogen steder.

Så snart jeg tænder for kontaktet hvor jeg har sat "kæden" af stikkontakter i, så går strømmen.
Sikringen springer ikke, men strømmen slås fra.

Bør det ikke være OK måde at forbinde ting på eller...?
Hej alle, Jeg vil gerne forbinde to... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er altså ked af at måtte sige det, men: der er nogle helt basale ting omkring stærkstrøm, som du ikke har check på. Indtil du har det, bør du ikke give dig i kast med det - du kan komme gruelig galt afsetd.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Hvis Je_ns' opstilling er det du har lavet, er det eddermaneme om at holde børn og husdyr under opsyn, hvis de er i nærheden.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Det ser helt sindssygt ud, det du har gang i...

Du bør stoppe nu, inden nogen kommer alvorligt til skade. Jeg tror ikke du er klar over hvor farligt elektricitet kan være! Tro mig, jeg har selv sendt en kollega afsted med blå blink, efter et uheld med en installation...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvis du brænder dit hus ned, så dækker forsikringen ikke. Det er klyt det der. Du skal have sådan ind istedet for stikkontakten http://www.elvvs.dk/p/tristik-hvid-u-j-3xrund-362609/, ellers skal du kontakte din elektriker, og få ham til at lave en fast installation.

wwww.elbogen.dk - Din El guide
Annonce
Enig i de sidste 2 indlæg......
Det materiel du påtænker at bruge er beregnet til fast installation - og kræver en elektriker ( autoriseret )

Du kan også få stikdåser med afbryder som kan anvendes i stedet.

http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=26804

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ved godt det er sent at svare, men det der er noget fusk.

Mod amatørinstallationer.
Lad være med at gøre det, det er for dit eget bedste.

Mod amatørinstallationer.
Hensor2: venligst svar - vi er alle bekymrede. Overlevede du?

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Stop nu det der... det er jo ulovligt... installations matriale må ikke monteres sammen med forbrugsmatriale.

I tilfælde du gør det skal du huske på og lave en kortslutnings beregning især på det stykke ledning hvor der er monteret en ledning.

Jeg vil foreslå du enten bare bruger en forlænger ledning evt med en afbryder på eller lader en elektrikker lave installationen korrekt

Palle
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis