Stiga Garden 800E

Jeg har sådan en gammel fætter som klipper som en drøm, men jeg synes bare at den går lidt for hurtig i omdrejningerne når den står stille. Det hjælper en del hvis jeg sætter en finger på den anordning på motoren som styre omdr. Jeg har læst mig frem til den på engelsk hedder en govenor. Jeg har også set en film på youtube på hvad man kan gøre for at justere den, men skulle der sidde en herinde som kan fortælle på dansk hvad jeg skal gøre for at sætte omdr. ned når den står stille med motoren igang.

Og først når jeg så bruger den så skal den sætte omdr. op når jeg bruger den ?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt sidder der en skrue, der bestemmer tomgangs hastigheden, det kan også være det er gaskablet der skal justeres.

Prøv at tag luftfilteret af, kik på hvad der bevæger sig, når du bevæger gashåndtaget, så sidder der en stopskrue, som bestemmer hvor langt det går tilbage.

Det kan også være gaskablet der, er for stramt så den ikke kan skubbes helt i bund...

Min Stiga havetraktor har da gaskabel

Det må din vel også have, eller hvordan regulere du gassen?

Eller køre den med fat omdrejninger? hvis det er tilfældet og den køre for hurtigt skal du have tjekket din regulator.

Tjek lige oliestanden på motoren, nogle regulatorer virker ved "olietrykket" så både for lav og for høj oliestand kan have indflydelse....

Der er ingen gaskabel på, den køre med fast omdrejning, men hvis jeg stikker finger ned til kaboratoren og røre den govenor som styre gassen når motoren tager omdrejninger, så kan jeg godt tvinge den ned i tomgang og rykker jeg den den modsatte vej, så kommer der skrald på.

Den er købt brugt og jeg har forsøgt og finde en manuel på nettet over dens opbygning for at finde ud af om den skal have et gaskabel på eller ej...
Husker jeg ikke helt galt, sidder der et håndtag på den vendstre side lige under sædet. Det håndtag er et kombineret gas og chokerhåndtag. Hvis der så ikke er et gaskabel på maskinen er det fordi nogle har pillet det af og bundet spjældet op så motoren render for fulde gardiner hele tiden. Højst sansynligt går den også alt for fedt, da håndtaget fuldt løftet virker som choker og skal skubbes en smule tilbage ved normal drift. Det er mærket med en skilpadde i laveste stilling og en hare nær toppen. Helt i top står der enten choke eller start. Håber du har luret hwon det virker, hvis ikke osv. osv. 

Der er i øvrigt en på bilgalleriet, der vist har samme problem som dig. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter..

Det er min første havetraktor jeg har har, ellers har det heddet alm plæneklipper i min tid og der har alle samtlige haft en gas monteret, men på denne Stiga jeg har erhvertet mig er så skrabet en model at der er ikke mærket nogen hare eller skildpadde, ej heller de 5 gear og bakgear er vist på billeder.

Men chokeren har jeg set på siden og den virker kun på chokeren og har ikke indflydelse på gassen.

Faktisk har jeg ledt overalt efter en maual, så jeg kunne se om gaskabelt er fjernet eller det bare er en af de modeller hvor de bliver styret af en anden anordning. Men det er ikke lykkes for mig endnu og støve en op.

Skrevet af A.Larsen på 01 maj 2014 09:56
Nitter..

Det er min første havetraktor jeg har har, ellers har det heddet alm plæneklipper i min tid og der har alle samtlige haft en gas monteret, men på denne Stiga jeg har erhvertet mig er så skrabet en model at der er ikke mærket nogen hare eller skildpadde, ej heller de 5 gear og bakgear er vist på billeder.

Men chokeren har jeg set på siden og den virker kun på chokeren og har ikke indflydelse på gassen.

Faktisk har jeg ledt overalt efter en maual, så jeg kunne se om gaskabelt er fjernet eller det bare er en af de modeller hvor de bliver styret af en anden anordning. Men det er ikke lykkes for mig endnu og støve en op.

Tja og e. Så er vi nok lidt der ovre hvor rådet lyder, send maskinen til en reperatør. 

Brugermanualen til din maskine finder du her: Link. 





Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Dit link fungere ikke.

Jeg kunne nok sende den afsted, men det for jeg ikke erfaring med. Kun at det kan lade sig gøre og betale sig fra det.
Skrevet af A.Larsen på 01 maj 2014 12:28
Dit link fungere ikke.

Jeg kunne nok sende den afsted, men det for jeg ikke erfaring med. Kun at det kan lade sig gøre og betale sig fra det.
Næ du har ret, linket virker ikke.    Vi prøver sgi da lige en gang til: Nyt link.  





Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis