Hvad hedder sådan en vandhane??

Jeg skal have tilkoblet en vandslange til en vandhane, som skal monteres på en ydermur, hvor der så er mulighed for at tilkoble en ny vandslange.. Jeg har set det gjort før via sådan en fætter som ses på billedet. Men hvad hedder sådan en vandhane og hvor kan den købes? Jeg plejer at kunne google mig til det meste, men denne her er sgu svær....
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ca sådan en her dit billede viser klik her 

Men du skulle måske overveje at købe en der er frostsikker klik her så du slipper for at tappe vand af og lukke for den om vinteren.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Henrik

Tak for dit svar

Men jeg tror desværre ikke den kan bruges....

Sagen er den at jeg bor i rækkehus med have på begge sider. Desværre er der kun monteret en udvendig vandhane på den ene side af huset; jeg skal således have trukket en vandslange op over taget (i skellet, alle andre af vores naboer gør det samme) og ned i haven på den anden side.

Denne slange graves så lidt ned langs husmuren og føres op til en vandhane, der er monteret på muren. På den vandhane kan der så tilkobles en ny slange, der via en ventil kan åbne og lukke for vandet - og således gør det muligt at vande løs uden at rende frem og tilbage og lukke op for vand og lukke igen.

Jeg har derfor brug for en vandhane med mulighed for 2 udvendige tilkoblinger; en på hver sin side af en ventil der gør det muligt at åbne/lukke for vandet.

Jeg håber det giver mening og at du kender til ideen....
Så kunne det være sådan en du skal montere på din vandhane og så har du 2 haner...

og i den anden ende af den slange du har over taget klikker du denne her på og så er du fri for at rende rundt om huset 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Den første dingenot har jeg monteret på min vandhane så der er to vandudgange

Men en den kobling du henviser til bliver nok lidt besværlig i det daglige; det skal gerne være sådan at børn også skal kunne åbne for en vandhane på den ande side af huset, tage en tår vand, fylde en spand eller nogle vandballoner.......

Jeg kan godt se det er noget af en mission jeg har sat dig på her
Dit billede i første besked ligner bare en hane monteret på en
http://www.billigvvs.dk/Roer-Fittings-Conex-Fittings--Conex-daekvinkel-15mm-1-2-186543.html

Du skal så have monteret en slangestuds i dækvinklen for at kunne sætte tilgangsslangen til.
Annonce
Ja for s........ ilvan det ser sgu rigtigt ud!

Og så en slange studs nedenunder, perfekt

Tak for hjælpen
Ja det havde jeg godt bemærket lidt; tusind tak for billeder og info
Husk lige og lave det, så du kan få alt vandet tappet af om vinteren. PinkHenrik's drøm om en frostsikker hane eksisterer desværre ikke i den virkelige verden.  Der fryser alt rent vand nemlig, ligegyldigt i hvilken hane/rør/slange det befinder sig i.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
fandt denne http://www.billigvvs.dk/shop/ProductModule.asp?Action=Search&SearchString=d%E6kvinkel+%BD%22, mon ikke det var nemmere at spørge den flinke mand i byggemarkedet eller en vvs´er. det koster vel ikke at spørge.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis