Hvad hedder sådan en vandhane??

Jeg skal have tilkoblet en vandslange til en vandhane, som skal monteres på en ydermur, hvor der så er mulighed for at tilkoble en ny vandslange.. Jeg har set det gjort før via sådan en fætter som ses på billedet. Men hvad hedder sådan en vandhane og hvor kan den købes? Jeg plejer at kunne google mig til det meste, men denne her er sgu svær....
Jeg skal have tilkoblet en vandslange til en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Henrik

Det er dækvinklen til højre du henviser til, ik'? (Grohe 3/4 -1/2")

Har det egentlig nogen betydning hvilket materiale man benytter? Jeg har brugt galvaniserede rør til samlingerne under min køkkenvask - men når jeg søger på sådan en her dækvinkel til udendørs brug, ja så kommer der både messingtyper, galvaniserede samt kobberrør frem.... Hvad er bedst til udendørs brug, ved du det?

Hvis du skal lave en udvendig vandhane, ned fra huset og ud gennem muren, vi jeg anbefale en "frostfri" vandhane.

Som denne her, den lukker inde på den varme side, og tømmer sig selv.(hvis man husker at tage vandslangen af)

Skrevet af Nitter på 30 apr 2014 19:12
Husk lige og lave det, så du kan få alt vandet tappet af om vinteren. PinkHenrik's drøm om en frostsikker hane eksisterer desværre ikke i den virkelige verden.  Der fryser alt rent vand nemlig, ligegyldigt i hvilken hane/rør/slange det befinder sig i.  
Jo der findes frostsikker vandhaner, som jeg linker til. fidusen er at hanen fysisk sidder på indersiden af væggen (frostfrit) og der bare er en meget lang hals på håndtaget, samt at den smule vand der står i røret ud til det fri, vil løbe af forudsat der ikke er en slange monteret 

Men det er rigtigt at slangen der ligger ude vil fryse, hvis den ikke bliver tømt... ellers skal man lade vandet løbe (mega dyr løsning, både for pengepung og miljø, for vand i bevægelse har svært ved at fryse 

Jeg har en gammeldags hane siddende udendørs, og på indersiden sidder der en endnu en hane (ballofix), så jeg kan lukke for vandet når det fryser, men det er jo en lige så dyr løsning som at købe sådan en hane som jeg linker til... 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Man skal bare huske, at tage vandslangen af i frostvejr, sidder den på er hanen ikke selvtømmende, og fryser, og kan frostsprænge.

Fidusen er at den lukker på indersiden, og så løber den tom for vand i yderdelen.

Men sidder slangen på, tømmes den ikke...

Skrevet af PinkHenrik på 01 maj 2014 09:36
Jo der findes frostsikker vandhaner, som jeg linker til. fidusen er at hanen fysisk sidder på indersiden af væggen (frostfrit) og der bare er en meget lang hals på håndtaget, samt at den smule vand der står i røret ud til det fri, vil løbe af forudsat der ikke er en slange monteret 

Men det er rigtigt at slangen der ligger ude vil fryse, hvis den ikke bliver tømt... ellers skal man lade vandet løbe (mega dyr løsning, både for pengepung og miljø, for vand i bevægelse har svært ved at fryse 

Jeg har en gammeldags hane siddende udendørs, og på indersiden sidder der en endnu en hane (ballofix), så jeg kan lukke for vandet når det fryser, men det er jo en lige så dyr løsning som at købe sådan en hane som jeg linker til... 

Undskyld Henrik, du har da ret.  Den model har jeg aldrig før stiftet bekendskab med og fatte ikke hanen sad på den varme side da jeg kiggede på billedet. 

Undskyld jeg gjorde dig uret. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis