Havetraktor starter ikke

12,5 hk b&s motor startede fint, men lidt senere da jeg prøvede igen snurrer startmotoren, men tager ikke ved.
Batteri ok.
Er det mon relæet?
Hvordan kan man teste det?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Formentlig er det startdrevet, der er smuttet.
Pil startmotoren af og se, hvordan der ser ud og hvordan drevet føles.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja startdrev er også mit bud..
Det er nok lavet af plast, hvis det lille tandhjul, er intakt. Kan det være drevet ikke kan bevæge sig frem og tilbage, lidt Wd-40 kan nok hjælpe....
Tak, jeg ser på det.
vh Benny
Jeg vil også pille toppen af din B&S motor og kigge på din starter om den hopper op og tager ved. Eller den bare bliver siddende i bundstilling.

Snurre den rundt, men ikke tager ved, så er det der problemet ligger
Annonce
Lyder også som et godt forslag.
Så snart jeg får tid, vil jeg prøve mig frem.
Har heldigvis en anden klipper, så græsplænerne ikke bliver til det rene savanne.
vh  Benny
Har nu prøvet rådene. Startkransen hopper fint op, men motoren drejer ikke med. Kan godt drejes med fingrene. Det samme kan startmotoren. 
Tror nu nok hele traktoren er ved at være moden til udskiftning...........
Det lyder som om det er dit startdrev, det koster ikke alverden.
Pil starteren af, og tag den med til plæneklipper service, så kan de finde et nyt drev der passer.
Et nyt startdrev koster i omegnen af 1000 kr på nettet + forsendelse. Og er sikkert ikke billigere ved en lokal forhandler. Det vil jeg ikke ofre på en gammel havetraktor - og så med tanke på, at det måske slet ikke løser problemet.
Jeg tror det er prisen på en ny starter du har funden..
Hvis det bare er tanshjulet, der har mistet tænderne, koster det ikke ret meget.
Som dette her, men måske ikke lige det der passer til din, men prisen er nok den samme.
www.thortek.dk/tt/shop/starterdrev-549.html
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis