Robotstøvsuger

Hej LDS'ere

Vi har fået lagt klinker, og har derfor snakket omkring vi vil have en robotstøvsuger. Er der nogle af jer der har erfaringer med disse? 
Jeg snakkede med en som sagde at man skal se sig om hvad man køber. Har kigget en smule på Indream, hvád er jeres erfaringer med det? 

facadeisolering og pudsning af facader hos JTF

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring er, de ikke er pengene værd. De duer ikke til at gøre rent mellem eks. stole/bord ben eller væg, i hjørner, det kniber også at komme helt ind til komfur/opvaskemaskine. Små plantedele/græs eller hår vil de suge op. Ja listen kan blive rigtig lang hvis jeg fortsætter.

Og så kan de ikke bruges til rengøring på tæpper, ligegyldigt hvor korthåret tæppet end er.

Sagt med ikke ret meget ironi, vil et sådanne monstrum være bedst egnet til rengøring før folk flytter ind men efter den foregående ejer/lejer har gjort rent. 

Det er min oplevelse med et sådanne larmende monstrum der pænt blev leveret tilbage med tak for lån og ønske om bedre vejledning af ekspedienten.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Kender ikke den du linker til...

Vi har en Irobot Roomba, den funger fint, også på vores flisegulve.

Den gør det rigtig godt, eneste klage den smider somme tider en kæmpe nullermand, som samler sig under den, men den er jo nem at samle op.

Så skal børsterne rengøres i ny og næ 

Vi sætter den i gang, når vi tager på arbejde.

Vi har haft en Roomba i 4-5 år og den kører stadig (har skiftet batteriet én gang). Er meget glad for den og jeg ville til hver en tid vælge Roomba igen!!

Det er dog vigtigt at afstemme forventningerne inden man køber. For det er IKKE en 100% erstatning af en alm. støvsuger. Det er rigtigt, at der kan være steder den har svært ved at komme til. Og hvis ungerne eksempelvis slæber en bunke sand med ind i køkkenet, er det hurtigere, at tage det med alm. støvsuger.

MEN! Den har været alle pengene værd for os. Og mht. tæpper, så er min erfaring (med Roomba'en), at den er LANGT bedre til tæpper end en almindelig støvsuger er. Årsagen er, at dens børste løsner skidt og hår samtidig med at der suges. Den hiver der nærmest op af tæpperne. Vores værelser med tæpper bliver markant renere med robotten, end med den alm. støvsuger. Derudover kan den nemt gå under sengen, sofaen mv. hvor der er svært at komme til med alm. støvsuger.

Mvh. AllanE
Vi har en Samsung.. "et eller andet nummer - men den er Blå, så vi kalder den "Sticth"" (efter tegnefilmsfiguren fredag aften med Juna, Sticth og alle de andre..)
Sticth er god til lige at fjerne en masse grannåle, blade og diverse, der et fløjet ind, fordi vi har dørene åbne ud til det fri..
Men rengøring i hjørner.. nej.. og så h
yler han, når han er gået i klemme under gæstesengen..så tænk også på, om jeres møblement er til sådan en fyr..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg siger mange tak for svarene. Endte med at prøve denne af http://www.elsalgaalborg.dk/irobot-roomba-620-robotstovsuger.html

facadeisolering og pudsning af facader hos JTF

Annonce
Tillykke med den!

Den bliver du glad for, tror jeg. Den er sikkert endnu bedre end min gamle model 580 - som jeg stadig er rigtig glad for efter alle de år.

Mvh. AllanE
Mine bekendte har også Irobot Roomba og er rigtig glade for den. De ved nærmest ikke, hvordan de klarede sig uden den før. Men uanset mærket er jeg sikker på at en robotstøvsuger er et hit i en travl hverdag!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis