Havebord af poleret granit

Hej LDS
Sidste år købte jeg et havebord af flot sort poleret granit, men efter en enkelt sæson er det blevet gråt og en anelse mat. Jeg spurgte i byggemarkedet hvor jeg købte det om de havde et produkt som kunne få den flotte mørke farve tilbage, men hans leverandør rådede mig blot til at vaske det af i klorin og måske polere lidt på det. Men bordet er ikke slidt og har stået inde hele vinteren, så ang polering er jeg lidt skeptisk. Farven træder flot frem når bordet er vådt, men glæden er jo kort i solskind og polering af sten har jeg ikke den store erfaring med

Jeg tænker lidt på om man kunne bruge en olie af en art?

Sælgeren kalder det godt nok patina, men jeg synes det er for tidligt


 

Hej LDS Sidste år købte jeg et havebord af flot... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det havde jeg heller ikke for en 15 år siden, jeg var på en af mine mc ture rundt på Tåsinge, her var jeg nede ved et lille fisker leje hvor fiskerne havde sådan nogle poser hængende der hvor de rensede fisk. Jeg spurgte på hvad det skulle være godt for og fik forklaringen. Jeg har efter følgende brugt det i mit blommetræ ellers når hvepsene at æde for mange blommer. En glaskande med vand skulle give samme virkning ved have bordet, blot solen kan ramme kanden.
Så fik jeg prøvet med bivoks, og pt ser det faktisk okay ud.

Nu må vi se hvor længe det holder  


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis