gammel maling på glasfiberdæk

Hej. Jeg har købt mig en smuk, gammel Coronet Explorer (1965), som jeg gerne vil puste lidt nyt liv i. Dækket har tidligere fået 2-3 gange maling, som nu skaller voldsomt af. Jeg vil gerne bringe den tilbage til original turkis farve på dæk. Kan nogen give mig gode råd mht hvordan jeg fjerner gammel maling / grunder / maler igen ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bums er der vist nok stadig noget der hedder, det er noget grødet stads man smører på maling som så opløser denne, herefter kan det spules af med have slangen. Jeg er dog ikke sikker på om det virker hvis det er en tokomponent maling der er brugt.  Og ellers er der kun slibning der kan fjerne den gamle maling, her vil jeg nok anbefale en exender sliber, for en båndsliber kan hurtigt lave nogle dybe spor i glasfiberen.

Og hvorfor så ikke give den et nyt lag gelcoat i stedet for maling ?

Våd-slib, slib, slib - Det fleste, stort set alle malingsfjernere duer IKKE på 2 komponent maling/topcoat. Så medmindre du er mega heldig at der er malet med en komponet er det kun knofedt der duer, pas på med maskiner de laver nemt dybe ridser.... go fornøjelse

Det er ikke en fejl, hvis man selv retter, kun en omvej :)
Mon dog ikke manden har fået klaret det problem og er ude at sejle nu, det var i april det var aktuelt
Bedre sent end aldrig  der kunne jo også være andre der faldt over linket.

Det er ikke en fejl, hvis man selv retter, kun en omvej :)
Annonce
Ja han er nok ude og sejle i det gode vejr
Og desuden fjerner bums/farve-lakfjerner ogsåganske fint to-komponent.
Har selv anvendt Nitromors til at fjerne to-komponent Hempel Polybest og det fungere upåklageligt.

Fortsat god weekend.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Det virkede meget dårligt for mig, det ka være jeg var for fedtet men ok

Det er ikke en fejl, hvis man selv retter, kun en omvej :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også