6 spørgsmål inden rep. af revner, og filsning af gasbeton

Hej

Jeg står og skal i gang med at reperere lidt revner i gasbetonen på mit hus (udvendig facade), og efterfølgende give det et lag Weber 280. Inden jeg kan gå i gang har jeg et par spørgsmål:

Reperation af revner

1) Jeg forestiller mig at jeg skal fræse nogle riller ud, og mure nogle murbindere ind:

2) Hvilken type murbinder skal bruges?

3) Hvor stor afstand mellem riller/bindere?

4) Hvor dybt skal de ind?

5) Hvilken blanding skal bruges til at fylde rillen ud?

Filsning med weber 280

6) Skal hele væggen laves samme dag, eller kan man godt tage x m2 af gangen?

- Grunden til at jeg er i tvivl er at jeg mener at have hørt at en side skal tages i een arbejdsgang for at få et godt resultat, men så er jeg i tvivl om man skal tage hele væggen, og DEREFTER pudse den så den bliver pæn og jævn - eller om det så når at blive for tørt der hvor man startede, så man løbende skal pudse undervejs.

Jeg forventer i øvrigt at male med facademaling ovenpå weber 280 efterfølgende, hvis det har betydning.

Håber I kan hjælpe

Hej Jeg står og skal i gang med at reperere lidt... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gamle Huse
Ok - jeg synes det lyder på dig, som at den bedste løsning er at fræse kamstål ind, og fylde ud med fliseklæb. I så fald tror jeg at vi holder os til den - det virker som en overskuelig opgave.


mellon
Tak for rådene, det er bestemt brugbart - jeg har også overvejet indfarvet puds ovenpå weber 280, men jeg må lige vente og se til den tid, om jeg tør kaste mig ud i det, eller om jeg "bare" vil have det afsluttet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også