Herregårdsblokke lægges i hvad

Hej.
Jeg skal ha lavet en kant om nogle bede i herregårdsblokke.
Hvordan er fremgangsmåden?
Skal de lægges på et stampet underlag af stabilgrus og limes sammen?
På forhånd tak
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lægge dem i et lag tørbeton så skal de nok blive der uden anden form for lim ect.
Du kan sagtens lægge dem på en bund af 5-10 cm grus, det er efter min mening ikke nødvendigt at lime dem sammen, med mindre du skal have flere skifter (lag).
Det er jo kun en kant til et bed, ikke en mur der skal holde noget.

Og skulle der være en trærod der løfter et par sten, er det nemt at pille dem op og starte forfra, prøv det når du har lagt dem i beton og limet dem sammen.



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har nogle bede med lavendel i lavet af heregårdssten , stående på kompremeret sand , de er to skifter høje
Og har stået der uden problemer overhoved i 8 år ..

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

http://www.fc-beton.dk/fliser_tips_tricks_45.html

Ja, hvis det bare er en kant, som ikke udsættes for tryk fra nogen sider, så kan du godt undgå beton.
Men er der jord på den ene side, så er det efter min mening nødvendigt med en god betonsokkel, og lim mellem blokkene. Jo højere mur, jo mere sokkel.
Der er så mange eksempler på væltede støttemure, fordi folk springer over hvor gærdet er lavest. Det ser fint ud lige når det er lavet, men naturen straffer dig, inden der er gået ret længe :-)
Ja og hvis ikke naturen gør det, så skal din plæneklipper nok ordne den sag når du har været på stenene et par gange.
Jeg har planer om at lave det samme. Men gider ikke at lægge sten, så har haft en brolægger ude for at give tilbud. Han siger at du kan gøre 2 ting, den dyre løsning med beton og den billige med sand.
Vi vælger sand, idet stenene jo kun skal holde græsset væk fra have bedene samt være kønne at se på. Den største belastning de får bliver jo et hjulsæt fra plæneklipper.
Skrevet af jbjergh på 09 maj 2014 08:18

Jeg har planer om at lave det samme. Men gider ikke at lægge sten, så har haft en brolægger ude for at give tilbud. Han siger at du kan gøre 2 ting, den dyre løsning med beton og den billige med sand.

Vi vælger sand, idet stenene jo kun skal holde græsset væk fra have bedene samt være kønne at se på. Den største belastning de får bliver jo et hjulsæt fra plæneklipper.
Så vil det jo være rart om du skriver her i tråden om et års tid og fortæller om hvor fantastisk din løsning blev



Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis