Kilerem på Suzuki Alto piver og dræber mig ! Hjælp!

Kære folk derude..

Har en Suzuki Alto fra 2000 af..

Kileremmen i min motor piver helt vildt, især når jeg starter bilen, og når jeg kører rundt i skiftende tempo inde i byen. 

Findes der et olie spray man kan spraye på eller et eller andet man kan gøre for den skal tie stille? eller skal den skiftes?

Hvad er årsagen til piver? For stram? slap? :b

På forhånd tak for jeres svar. Håber i kan hjælpe.

Mvh Allan


14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den kan være for stram, for slidt eller for løs.. NR 1, skift den, og rul rundt med de medløber hjul som den er forbundet med og hør om lejerne piver.

Nr 2, køb en dåse bælt dressing fx fra kema som blødgør den og gør den ikke glider så let på medløber hjul..

De 2 løsninger er nok lige dyre, men nr 1 holder meget længere

De bedste hilsner Emil 
Tusind tak for dit svar det vil jeg prøve 
Har du nogen ide om hvor meget sådan noget koster ? 

Kræver det mekaniker eller kan man LAV-DET-SELV ? hvis det ikke er så bøvlet gør jeg det selv - skiftede også selv forruden første gang 0 erfaring  
Som mekaniker vil jeg sige det bare er for let men når du ikke har prøvet før ved jeg det ikke. Har du noget spray olie hjemme, så prøv bare det, det værste der kan ske er at der skal en anden rem på. Og det nærmer sig nok alligevel når den hyler. En rem koster ca 200kr


 

Annonce
Fedt! Så prøver jeg med noget silikone olie har jeg hørt er godt  tak for dit svar!
Hej.
I gamle dage dyppede man en finger i bremsevædsken og kørte fingeren en tur under remmen. Det tager den ikke skade af, men det må ikke være motorolie.
Men der må være en grund til at den hyler. Hælder mest til, den er for slap.

mvh

 varmetossen

wd-40 kan også bruge, men få nu strammet remmen op...

Nogle af de uoriginale remme, har det med at hyle, selv om de er strammet ok op. 

Uf, nogle af forslagene vil efter min bedste overbevisning bare gøre piveriet værre. Når en fladrem først er begyndt at pibe vil den højst sansynligt blive ved selv om den bliver strammet grundet slidet. Ved T. Hansen koster en ny rem under Kr. 100. Udskiftningen er ingen raketvidenskab hvis du selv vil forsøge. Ellers burde et hvert ordentelig værksted kunne klare den sag på under en halv time. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for jeres svar 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis