Opfyldning af Krybekælder

Hej





Jeg har lige købt et hus fra 1976, hvor der er krybekælder under. Som gulv/terrændæk har de brugt gasbetonblokke 100mm, hele dette står på lecablokke nede i krybekæderen. Disse gasbetonblokke er begyndt at give efter ved belastning - Hvilket jeg ikke kan leve med. Så jeg skulle enten understøtte dem mere eller fjerne dem og tænker så at jeg vil fylde krybekælderen med sand, isolere med 300mm polystryen, rionet med gulvvarme og støbe 100mm beton.og selvfølgelig lukke ventilationshuller





Idag som bund på krybekælder er der dampspære/plastik og der ligger sand ovenpå for at holde på det.







Mit spørgsmål er - Kan jeg bare slå gasbeton i stykker og pille jern fra og bruge dette i bunden så jeg slipper for at køre det væk? Der bliver efterfyldt med 40-45cm sand som bliver stampet - Eller er der risiko for at dette vil ødelægge bunden / Kan falde sammen?





 Se vedhæftet billede.





Håber nogen kan hjælpe

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden
Jeg ville fylde op med sand og stampe det, og så flamingo og beton, så har du en løsning der fungere.
Fjern det gamle plast i krybekælderen.

Det armering du har fået frem, tror jeg er de tråde der er i gasbeton,en
Den ville jeg ikke spilde tid på at få frem, når du først får begyndt, burde du kunne fjerne gasbeton pladerne i hel tilstand.

Brug noget 6mm rionet, med 150mm mellem maskerne, som armering, det er nemt at arbejde med, og nemt når varmeslangerne skal gøres fast.
(rionet i 4mm er noget skrammel at bruge!)
mvh jens

Jeg ville ikke lade gasbetone blive som fyld, det giver kun problemer, med sætning, da det ikke er nemt at få det stampet op.

Fjern plastikken, så du ikke risikere at der ophobes fugt. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis