Benzin og stikkontakt løs vandpumpe ?

Hej Alle.

Jeg har de sidste par dage ledt med lys og lygte efter en vandpumpe som jeg kan bruge til at flytte vand fra min sø til en højt liggende palletank (1000L) ideen er at tanke skal forsyne mine grønsager og frugtbuske med vand. Men jeg har et par krav.

Jeg er ikke interesseret i at skal bruge benzin eller el fra en stikkontakt, dvs jeg leder efter en pumpe der kan pumpe via håndkraft, vindkraft eller solkraft. Jeg ved ikke om det er mine google skills der er på retræten men jeg har simpelhen ikke kunne finde noget brugebart.

Jeg forsøgte mig i dag med en boremaksine pumpe fra Harald Nyborg men den kunne ikke flytte vandet de knap de knap 4 meter op over en distance på 30 meter.

Håber meget nogen kan hjælpe mig ?

Jeg levere gerne billeder af mit projekt, hvis det kunne have interesse

På forhånd tak. 

Mvh
Morten
Hej Alle. Jeg har de sidste par dage ledt med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Chr. du for mig til at tænke på en halv onkel vi havde som børn /unge. Han havde sejlet på et ESSO tankskib under anden verdens krig, han blev aldrig kaldt andet end Peter Pumpmand  eller endnu værre Præsidenten, fordi han mente at når han blev præsident i Danmark så skulle der bare laves om på det hele.

Men tilbage til tråden ! For det er vist ikke sådan bare lige at flytte vand 4 m. op Og til dig Henrik S, det du skriver om er hævert princippet det kan altså kun lade sig gøre når vandet skal fra et kar til et underliggende kar. Her skal det opad.

Mange tak for alt jeres hjælp, det er super og langt over forventning

Jeg må sige jeg er nok lidt omvendt af je__ns og CHR, kan godt se den rigtige løsning vil være noget ordenligt udstyr. Det er selvfølgelig også relevant at en eventuel besparelse vil være meget lille i forhold til CHRs udregning.

Jeg takker mange gange og anskaffer mig en "rigtig" pumpe til at få fyldt min vandtank!

Forsat god søndag til alle

Mvh
Morten
Hvis du er lidt nærig kan du bruge denne pumpe.

http://www.harald-nyborg.dk/p8411/grundvandspumpe-250w-m-flyder
Skrevet af akselj på 29 apr 2014 00:33
Hvis du er lidt nærig kan du bruge denne pumpe.

http://www.harald-nyborg.dk/p8411/grundvandspumpe-250w-m-flyder


Ja billigere i indkøb, men dyre i drift.
Den pumper 1200 liter i timen og bruger 250 w, ved en løftehøjde på 4 meter
Den jeg linkede til pumper 7000 liter i timen og bruger 490 w, når løftehøjden er 4 meter.
Pumpekurven for den jeg linkede til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis