Hjælp min rundsav(motor)

Min fantastiske Flottjett 2000 bordrundsav er stået af den blev meget varm og når jeg tænder den så tager motoren fat men et splitsekund efter slår HFIen fra....

Min elektriker siger det er motoren der er stået af. 
Da det jo er en gammel sav, men den er altså bare god, så jeg kan nok ikke regne med at kunne købe en  ny motor. Jeg kender ikke mærket på motoren 

Men, kan man renovere sådan en eller kender nogen nogen der kan, er der andre ideer.
Og hvad kan det mon koste....

Det må gerne være i nærheden af Kbh

Min elskede sav


Selve motoren


Motor type


Afbryder med 2 hastigheder





Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du kan sagtens få din gamle elmotor viklet om.
Prøv og søg på elektromekanisk værksted for og finde stederne hvor ........  
Hvad det koster må du spørge firmaerne om. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja den kan omvikles, dyre end en ny standart normmotor, men din er jo en specialmotor, så er det jo en god mulighed.

Havde ikke lige set, er motoren med to hastigheder?

Så bliver det bestemt ikke billigere at få den omviklet...

Der findes jo standart rundsavsmotore, dog kun med en hastighed, måske det kunne være en mulighed.

Jeg har overvejet en standard motor, men der sidder jo specielle flancher på. Sporene den kan hæves og sænkes i sidder på selve motoren, så jeg tror desværre det bliver svært at få en til at passe.

Jeg må prøve at forhøre mig omkring




Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Skrevet af stumbi på 26 apr 2014 14:38
Jeg har overvejet en standard motor, men der sidder jo specielle flancher på. Sporene den kan hæves og sænkes i sidder på selve motoren, så jeg tror desværre det bliver svært at få en til at passe.

Jeg må prøve at forhøre mig omkring



Ja flancen til monteringen af klingen, ser på billedet ud til at være en del af motorens aksel så det bliver nok svært og finde en ny motor.

Normalt kan det godt svare sig at få lavet en motor.
 
Ja prøv da og høre hvad det koster.

Din elektrikker burde vel faktisk kende et sted, hvor man "rynker" elmotore op i dit nabolag.





Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der findes specielle rundsavs motorer, de er flade, så man får mere skæredybde, og med flaner, akkurat som din.
Fandt denne gamle prisliste fra 2020, her koster en 2,2 kw over 4000 kr og sikkert + m
www.mtn.dk/download/02-pdf-prisliste.pdf

Prøv at søg på e bay, der er jo ofte specielle ting til menneske priser-

Jeg ved ikke om de billige bordrundsave er med den type motor, for så var det billiger at købe sådan en, og bruge motoren derfra.
http://dorchdanola-netbutik.dk/product/woodstar-bordrundsav-st-12d-4490/
Annonce
Min elektriker er ikke elektriker mere, han er noget så fint som projektmanager, og hvad kan man så lige bruge det til

Man kunne selvfølgelig oprette et project hos Grontmij | Carl Bro, men det er nok lige i overkanten.

Jeg har støvet ebay igennem, det er hele saven der sælges og så er vi udi noget med om ikke jeg bare skulle købe en anden, men skal den holde denne standard bliver den nok rigtig dyr.

Har lige hørt fra min "elektriker " at det muligvis kan være kontakten, jeg krydser fingre. 
Han kollega er elektromekaniker altså også eks, han vil lige høre ham på mandag.

Skomager bliv ved din læst...........kan jeg bare sige

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Hej.
Din motor er specialviklet til to hastigheder. Det er ikke vanskeligere end en normal vikling. Der kan være to sæt spoler i den, men det er der næppe plads til så man laver en specialvikling der kobles til to hastigheder,i  dette tilfælde to og firpolet, men det er helt normalt for et elektroværksted. Så af med fyren og på bagagebæreren.
Mærk lige forbindelserne omhyggeligt når du piller dem af så du er helt sikker på genmonteringen.

 varmetossen

Skrevet af j håndstad på 28 apr 2014 19:53
Prøv Nordsjællands Elmotor.

Dem kan jeg ikke finde på Google

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Mon ikke det er Nordsjællands elektro.
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis