Siemens opvaskermaskine - ingen vand til skylning

Hej.

Min siemens SE34233SK/17 opvaskemaskine er træls.

Den vil ikke trække vand ind til skyl. Den trækker fint vand ind til hovedprogrammet, vasker det hele, men når den så har pumpet vandet ud, og oh fraløbspumpen er stoppet, så står den bare og brummer og åbner ikke for aquastoppet. Det er ikke fraløbs pumpen der kører.

Når man starter programmet så er der 230v til aquastoppet/ventilen, men når den så skal have andet hold vand ind, så sender den ingen spænding til ventilen. Aquastoppet fungerer dermed fint nok, men får altså ingen strøm.

Hvis jeg så resetter maskinen, og starter den igen, ja - så trækker den fint vand ind igen.

Har renset den lille "trykblære" det trykker på en mikroswitch, så den kører fint. Ligeledes har jeg selvfølgelig renset filtrene i tilløbsslangen.

Maskinen vaskede perfekt sidste uge, og jeg er ikke så glad for brug og smid væk ideen så vil gerne fikse den. Nogen forslag?

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg oplever præcis det samme problem. Ved skylning får jeg en advarselslyd og kan se i displayet, at den ikke kan tage vand ind (vandhanesymbol).

Jeg håber virkelig, at der er nogen, der har ideér til at finde den fejl.

Siemens SL65M380EU/10
Jeg gav op.

Jeg havde skilt hele maskinen ad, og kunne konstatere at intet af "mekanikken" fejlede noget, og så er der jo desværre kun kontrol boardet tilbage, som så kostede 1500 kr. Idet maskinen var omkring 10 år gammel, så vurderede jeg at det ikke kunne svare sig. Fik dog en ny Husqvarna maskine til 2500 kr, med 5 års garanti.

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis