Nyt gasfyr

Hej. Mit gamle gasfyr Baxi PF50 fra 1998 står for udskiftning.
Jeg har modtaget en stribe tilbud der alle koster nogenlunde det samme.
Men jeg bliver tilbudt forskellige kedel fabrikater.
Er der nogen der kan vejlede om hvilken fabrikat jeg bør vælge.
Jeg har intet kendskab til modellerne

Jeg har fået tilbud på:
Beretta Exclusive Boiler, med 60 liter indb. rustfri stål varmtvandsbeholder.
Viessmann Vitodens 200W 3,3-19kW, med 70 liter Vito varmvandsbeholder.
Bosch Condens 5000 W med Bosch 65 liter vvb.
Baxi Introcondens WHBS 14 med 110 liter vvb.
Afventer også tilbud på en Milton HighLine 24 Combi fra en jeg har stor tiltro til.

Alle kondenserende, væghængte og inkl. vejr kompensering.

Jeg håber meget at i vil hjælpe med en uvildig rådgivning,
alle forhandlerne synes selvfølgelig at de har det bedste produkt. 
 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du slet ikke over vejet en anden form for opvarmning, eks. pille fyr, det vil nok kunne halvere dine fyrings udgifter.
Hej Jørgen, Tak for din interesse.
Nej det har jeg ikke, dels passer det rigtig godt at et gasfyr ikke fylder så meget,
det hænger fint i hjørnet i vores bryggers og jeg synes heller ikke vi har de store fyrings udgifter. Det skal så nævnes at vi fyre med en del (gratis) brænde i vores brændeovn.
Så jeg er afklaret med at jeg ønsker et nyt gasfyr men mangler viden om forskellen på de tilbudte fabrikater.
Ved ikke om du har besluttet dig endnu, men jeg er i samme situation og alle vil jo gerne give tilbud, især på Bosch.
Var i HNG udstillingen og så på fyr, og har fået flere tilbud.
Har i alle tilfælde gjort opmærksom at jeg på at mit gamle fyr har ur og natsænkning, men i de tilbud jeg har modtaget har det været på fyr hvor der ikke er natsænkning, så du skal være opmærksom på, at de fleste standard varer er skrabede modeller uden natsænkning.
Det kan selvfølgelig eftermonteres men koster så nogle ekstra tusinde kr.
Jeg overvej nu Viessmann fordi her er natsænkning installeret fra start.

Det er selvfølgelig en trossag om man mener om man spare penge ved at sænke temperaturen om natten, men hvis man som mig faktisk kun har brug for stærkt opvarmet vand om morgenen, så føler jeg at det er frås at fyret står og varmer brugsvand 24 timer i døgnet året rundt.
Skrevet af gah på 21 jun 2014 12:00
Ved ikke om du har besluttet dig endnu, men jeg er i samme situation og alle vil jo gerne give tilbud, især på Bosch.
Var i HNG udstillingen og så på fyr, og har fået flere tilbud.
Har i alle tilfælde gjort opmærksom at jeg på at mit gamle fyr har ur og natsænkning, men i de tilbud jeg har modtaget har det været på fyr hvor der ikke er natsænkning, så du skal være opmærksom på, at de fleste standard varer er skrabede modeller uden natsænkning.
Det kan selvfølgelig eftermonteres men koster så nogle ekstra tusinde kr.
Jeg overvej nu Viessmann fordi her er natsænkning installeret fra start.

Det er selvfølgelig en trossag om man mener om man spare penge ved at sænke temperaturen om natten, men hvis man som mig faktisk kun har brug for stærkt opvarmet vand om morgenen, så føler jeg at det er frås at fyret står og varmer brugsvand 24 timer i døgnet året rundt.
troede natsænkning var på opvarmning af huset, vidste ikke det også var på VVB.. har du målt hvad du tjener på det, jeg kunne ikke forstille mig det er mange kr om året tjent ind.



Vi har lige fået installeret et bosch 5000 w med 65 L beholder, det virker ganske fint indtil videre, vi fandt et godt tilbud inde på HMN opslagstavle, det var her i foråret, 29.995 kr.
Annonce
Hej Pizzabager
Nej jeg har ikke målt på det.
Mit gamle fyr var sat til at varme brugsvand mellem 06.00 og 09.00 og ellers ikke.
Skulle jeg bruge rigtigt varmt vand om eftermiddagen, så var det blot at trykke på en knap og fyret varmede brugsvand.

Opvarmningen var sat til at sænke temperaturen et par grader når jeg er på arbejde samt igen om natten.
Det har virket fint og jeg bilder mig ind at jeg har sparet gas uden at det er gået ud over min komfort.
Fyret har altså ikke bare stået og drønet derudaf hele tiden.

Jeg har også fået tilbudt det Bosch fyr du nævner og til samme pris, det er sikkert et fint fyr, men det har ikke indbygget natsænkning.
Hvis du vil have natsænkning kræver det indbygning af en Bosch FW120 som koster ca. 2.500,- plus montering.

M.v.h.
Skrevet af gah på 21 jun 2014 14:32
Hej Pizzabager
Nej jeg har ikke målt på det.
Mit gamle fyr var sat til at varme brugsvand mellem 06.00 og 09.00 og ellers ikke.
Skulle jeg bruge rigtigt varmt vand om eftermiddagen, så var det blot at trykke på en knap og fyret varmede brugsvand.

Opvarmningen var sat til at sænke temperaturen et par grader når jeg er på arbejde samt igen om natten.
Det har virket fint og jeg bilder mig ind at jeg har sparet gas uden at det er gået ud over min komfort.
Fyret har altså ikke bare stået og drønet derudaf hele tiden.

Jeg har også fået tilbudt det Bosch fyr du nævner og til samme pris, det er sikkert et fint fyr, men det har ikke indbygget natsænkning.
Hvis du vil have natsænkning kræver det indbygning af en Bosch FW120 som koster ca. 2.500,- plus montering.

M.v.h.
Man spare da uden tvivl også noget, men det er næppe ret meget, hvis fyret sættes til at natsænke fra kl 23-07, bliver temperaturen så langsomt lavere i løbet af natten, huset holder jo trods alt på lidt varme og det gør radiatore også, når den så skal starte igen kl 07, så kører fyret på max for at få varmet huset op igen til den temperatur det havde før du sænkede den, så besparelsen ligger udelukkende i at forskellen i temperaturen ude og inde er et par grader mindre.
Jeg kunne faktisk godt tænke mig nogen lavede en test på det for at se om det giver noget særligt, jeg havde købt 2 danfoss living ECO termostarter til min stue(som kan natsænke og feriesænke og lukke ved åbent vindue osv), og det var meningen jeg skulle købe til hele huset, men synes ikke de var specielt gode så jeg solgte dem igen, men danfoss påstår man kan spare op til 23% på deres løsning, det er jeg ganske meget i tvivl om passer

Der er ingen tvivl om man kan spare mange procent ved natsænkning. Det kræver bare at ens hus er piv utæt og har en isoleringsgrad som før første oliekrise, hvis man ellers kan huske så langt tilbage. Men i et fornuftigt efterisoleret hus har jeg svært ved og se at der er penge og tjene når først det ekstra isenkram skal indkøbes samt vedligeholdes. Man skal jo stadigvæk huske at den der varme der forsvinder under nattesænkningen også skal fyldes på igen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis