Hvilken plæneklipper?

Kære alle l-d-s.

Jeg står og skal til at ud at købe en ny plæneklipper, men er kommet i tvivl om hvilken jeg skal vælge.

Lige nu står valget mellem en Stiga 48S og en Texas 5160 TR/WE.
Så ville gerne høre hvad i har af erfaringer med disse, og ikke mindst mærkerne?

Hvis i har nogle andre bud på en plæneklipper med bio-klip, opsamler og selvkørende i den prisklasse, skal i da være utrolig velkommen til at skrive det.

Tusind tak på forhånd!

Mvh Lasse.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så køb den stiga, det er kvalitet så det basker
Tusind tak for svar Jørgen!

Men jeg står jo lidt i et dilemma fordi texas´en har mange flere funktioner end stiga´en har, men jeg vil bare også gerne have en plæneklipper der holder i mange år. 

Der er lige et par links her:

Stiga: https://webshop.coop.dk/vare/stiga-combi-48-s-selvkoerende-benzinplaeneklipper-multiclip%2c-opsamling-og-bagudkast-testvinder-i-taenk-3-12/8008984622777?kategorier=haveliv%2Fhavemaskiner-og-redskaber%2Fplaeneklippere

Texas: http://www.bilka.dk/tilbud/plaeneklippere/plaeneklippere-og-tilbehoer/plaeneklippere-braendstof/texas-plaeneklipper-razor-5160-tr/we/p/100063103?point=1&event=32&facetString=brand:Texas,categoryHierarchy:3/Hus%20og%20Have/Have%20og%20dyr/Havemaskiner%20og%20redskaber/Plæneklippere
Nu ville jeg godt nok aldrig købe en maskine i hverken Bilka eller anden form for dagligvare butik. Gå til en der er forhandler og køb din maskine, så er du sikker på at ekspedienten ved hvad han taler om og servisen er i top et sådant sted. Jeg har hørt at Texas ikke er de bedste maskiner længere, jeg har selv haft Stiga og det fungere bare år efter år. Der findes dog andre mærker der er lige så gode, eks. en Gudenå som jeg kan se de har i XLbyg til lidt over 2000,00 kr.
Tusind tak igen Jørgen!

Jeg tog bare de links der lagde øverst på google, så i kunne se hvad det var.

Men jeg skal også til Stigadag på lørdag hos en lokal forhandler, men det er bare jeg får jo meget mere udstyr for pengene hos texas.

Mvh Lasse.

Er det noget der er nødvendig for at du får en flot plæne ?

Jeg bruger eks. aldrig opsamler, da græsset der klippes er en udmærket gødning og jord forbedring. Selvfølgelig skal en græsplæne have mere end blot at blive slået. Her i foråret giver du den en gødning hvor der er bla. jernvitriol, det holder plænen fri for mos, lidt senere giver du den en gang kalk så bliver den flot grøn. Og du behøver ikke et eller andet fikst apparat for at sprede gødning, jeg gør det med hånden i store sving

Annonce
Ja min plæne skal jo helst være dejlig "græs grøn".
Og jeg gøder plænen med spreder.

Men for mig er det nødvendigt med en plæneklipper med både bioklip, opsamler og så skal den være selvkørende.
Så jeg syntes jeg gør alt det jeg kan ved min plæne.

Men jeg vil bare gerne høre hvad jeg skal vælge af de to mærker?

Mvh Lasse.
Hvis du køre med bio klip forstår jeg slet ikke du samler det op.
Det gør jeg helller ikke, jeg opsamler hver tredje gang og bioklipper for resten. ;-)
Tjah nu er min plæne nok lidt større end din, jeg bruger en havetraktor med bio klip, skal der opsamler på sådan en bliver det vist temmelig omfattende.
Haha, ja det må man sige! ;-D
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis