Dæmpbar LED 230v spots - 12v afbrydere

Hej

Jeg er ved at lave nyt køkken og i den forbindelse har jeg købt 13 stk. Daxtor Easy2Light indbygningsspots 230v, hvilke jeg også har på badeværelset med LED naturligvis

Jeg har kiprelæer, så alle mine afbrydere til lampeudtagene er 12v.

I køkkenet kunne jeg godt tænke mig at have muligheden for at dæmpe lyset.
Jeg er klar over at jeg skal købe LED der er dæmpbare, men hvordan få jeg gjort således at jeg kan dæmpe dem?
Dem jeg kender har selve dæmperen i kontakten, men er til 230v.

Skal jeg skifte det enkelte kiprelæ til at være en dæmpbar?

Eller skal jeg have endæmper i lampeudtaget som IHC wireless?
Har hørt om IHC wireless som skulle være lige til at sætte til uden at skulle trække nye kabler.

På forhånd mange tak

Mvh.
Fcb83
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det "bare" er at skifte til noget lignende de her:
http://www.el-grossisten.com/pi/Eltako_Kip_Rel%C3%A6_m_D%C3%A6mp_8_230VUC_6912_1526.aspx

Men det ved din elektriker jo bedre end både du og jeg...
Det gør han helt sikkert, men kan bedst lide at undersøge tingene inden jeg tager kontakt til ham, så jeg ved lidt om hvilke muligheder der er og evt. hvad det vil komme til at koste mig.

Vil det sige at man skifter det pågældende kiprelæ ud med denne, og så kan man justere lyset ved at holde kontakten inde?

Det virker som en nem og billig løsning.

Og tak for dit hurtige svar.

Mvh.
Fcb83
Ja, det burde du kunne gøre.

Dine afbrydere skal formentlig byttes til nogle med fjedre. er det alm. Fuga koster det bare en lille fjeder til 12 kr. pr stk. Jeg vil tro at det bliver dyrere hvis du skal skifte alle lampeudtag og kontakter ud til trådløse modeller. Der er formentlig en del mere i både materiel og timer...
Dem der er der nu er bare de små runde sorte nogen der sidder i gerigten der også er fjederpåvirket, så mon ikke de skulle virke.

Kunne nu ellers godt tænke mig nogle nye, da de ikke er de pæneste.
Er der nogen du kender som du vil anbefale?



Mvh.
Fcb83
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis