Toilet med vakuumventil - funktion?

Hej,
Jeg har et toilet med dårlig flow. Det er ligesom om at vandet løber langsomt ud når man skyller (altså langsomt ud i afløbsrøret) Det er ikke et nyligt opstået problem, men har altid været der.
Det er et-planshus og en ældre septiktank i betonrør. Der er lagt nye pvc rør ud til septiktanken for en del år siden i forb. med nyt badeværelse. Der er vel ca. 1,5 mtr. rør fra toilet til septiktanken.
Der er ingen udluftning etableret.
Kunne godt tænke mig at der var mere "sug"  i toilettet, som jeg ser der er i andre toiletter.
Jeg kan se at man kan købe et toilet med indbygget vakuumventil. Det koster ca. 1000,- i merpris, så vil gerne være sikker på at det har den ønskede effekt på mit problem.  Vil det hjælpe på "suget" så vandet forsvinder hurtigere? Det virker som om der er modtryk i rørene så jeg forstår ikke rigtigt hvordan en vakuumventil vil virke her da den vel skal åbne når der opstår vakuum og tilføre luft.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på, at røret ud til septiktanken ikke er delvist tilstoppet eller suppen står for højt i septiktanken, så den blokerer et frit udløb?
Men ellers kan jeg bekræfte, at en indbygget vacuumventil virker perfekt, men den kan ikke kompensere forstoppelser som tidligere nævnt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Du kan prøve at sætte et par tændstikker ind , hvor toilettet går med i muffen.
Det gør at der kan trækkes lidt luft, ofte virker det, og giver ikke lugt.
Om ikke andet kan du jo prøve, om det virker, og så købe et toilet med ventil.

En anden mulighed kunne være, at lave en udluftningsventil i septitanken.

Ofte er de symptomer du nævner, tegn på en begyndende forstoppelse af rørsystemet.
Så er toilettet skiftet til model med vakuumventil og nu "suger" det som det skal :-)
Prøvede med tændstikker men de var nok ikke store nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis