Male meget gammelt køkken

Hej! 

Jeg skal snart overtage en lejlighed, hvor der er et meget gammelt køkken installeret. 
Umiddelbart er det egentligt ganske funktionsdygtig, men jeg synes det er mørkt og grimt. Da jeg ikke har finanserne til, at skulle investere i et nyt køkken, har jeg overvejet at male det hvidt. 
Jeg har søgt på nettet omkring maling af gamle køkkener, men umiddelbart er det låger og nyere køkkener folk skriver om. 
Som i kan se ud fra de vedhæftede billeder, er mit køkken ikke ligefrem nyt og det kan ikke skilles ad. Lågerne kan sagtens tages af, men det er så også det. 

Er der nogen herinde, der er så søde at give en lille guide til, hvad jeg skal gøre?

Ps. Sprøjtemaling er ikke en mulighed, da jeg ikke har et hobbyrum og/eller kan skille skabene ad. 

På forhånd tusinde tak
Hej!  Jeg skal snart overtage en lejlighed... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil som maler også stærkt anbefale som maler at du grunder med sigmas spærrende trægrunder. Og selvfølgelig RULLER du det på og ikke alle mulige andre hovsa løsninger med at trække rullen over til sidst osv. Med mindre du ønsker at betale en evt dyr ommaling af køkkenet når du flytter. Min fremgangsmåde er stort set ens med Martin.
- Afvask grundigt med grundrens og varmt vand. Eftervask gerne med rent vand. Rester fra grundrens giver teoretisk dårlig vedhæftning. Vask ekstra godt omkring håndtag
- Slib grundigt. Korn 120-240. Støv af/ tør efter med fugtig klud.
- Grund med sigma spærrende trægrunder. Lad det lige hærde et døgns tid.
- Evt pletspartle hakker med en acrylspartelmasse eller urethanspartel. Slib og pletgrund.
- Mal med rulle og pensel 2 gange. Jeg vil så anbefale beckers snickerifinish 40 eller 70. Den er let at arbejde med som uøvet. Løber ikke sådan lige (tornoen løber meget let) og den står flot i overfladen :-)

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også