Ny bilradio i skoda fabia virker ikke, som den skal.

Hej med jer.
Jeg har en Skoda Fabia combi 1.4TDI fra 2007, og da bilradioens cd-afspiller stod af, valgte jeg at skifte den ud. Jeg tænkte, at det kunne jeg sagtens klare, men jeg fik virkelig meget bøvl ud af det. (Bilradioen er en xsound fra t-hansen)
Det sidste problem, jeg mangler at løse, er, at bilradioen har dårligt FM-signal. Dårligere end den tidligere radio. Jeg har anvendt en adapter fra gammelt til nyt antennestik, så det kan også være der, hvor problemet ligger.
Jeg læste, at bilen muligvis har en antenneforstærker, som jeg ved radioskiftet muligvis har frakoblet.
Er der nogen, som har erfaringer med radioskifte i denne type biler?
Jeg håber, I kan hjælpe.
Mvh. Nikolaj     
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe en antenneforstærker som skal sættes på antennekablet og en ledning til kl15 (den ledning i stikket som har 12v når det er tænding på)


 

Hej
På næsten alle biler fra VW gruppen sidder der en "dims"skudt ind i det originale antennekabel og den er som regel tilsluttet strømstikket på radioen via et kort adaptorkabel !!!
Mange tror at det er en "antenneforstærker" men det er det  IKKE  det er derimod en strømforsyning til den fabriksmonterede antenneforstærker der som regel er indbygget i foden på den lille antenne som sidder på taget !!!
Den skal helt klart blive i bilen selv om man udskifter radioen med en anden - nogle radioer har ikke nogen forbindelse til det punkt i adaptorkablet hvor strømforsyningen er tilsluttet !!!
Prøv med voltmeter eller prøvelampe om der er strøm på ledningen der går til "dimsen" ledningen er som regel Hvid - hvis der ikke er strøm på den der hvor den er tilsluttet så find et andet sted hvor der er strøm - kan godt være fast strøm da forbruget på antenneforstærkeren næsten ikke er til at måle (mindre end 1o mili Amp.)
Dårlig modtagelse kan også skyldes at stikkene ikke er skubbet helt sammen - prøv
også lige at kontrollere at midterbenet ikke mangler i vinkelstikket som normalt sidder på bilens antenne !!!

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis