Sandblæsning sandforbrug?

Skal sandblæse huset (nedlagt landbrug fra 1930) i næste uge 314m2 væg er der i alt, og det ser ud til, det "kun" er kalk der skal blæses af.

Har fået lejet 150L sandpotte hjelm slange & kompressor 5,0m3/min.

Skal så også ha købt noget sand 0,4 - 0,8 er jeg blevet anbefalet.
Men jeg er fuldstændig på bar bund, hvor meget sand jeg skal købe hjem, ingen har kunne gi bare det mindste bud på, hvor meget man kan forvente at bruge.
om jeg skal købe 1T  2T eller 3T sand 

Andre der har sandblæst selv og ved hvad kg i har brugt til hvad m2??



7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke erfaring med atr sandblæse huse.....
Men jeg har sandblæst en del, andre ting.
Kan du samle noget af sandet, kan du godt bruge det en gang eller to mere. Men det skal være helt tørt, og igennem et fint sold, du kan jo ligge en presenning ud, så burde det være nemt at samle en del af det  op.

Får du sandet i big bag?
Ok er bare i tvivl om jeg har tid til at stå og si. Sandblæseren lejen er nok dyere end sandet.
Skal gi 29kr for 25kg sæk fåes ikke i bigbag der hvor jeg har spurt.

Og et andet minus for at genbruge, den dag jeg planlægger at sandblæse, lover de 8mm nedbør øv øv håber de når at ændre vejrudsigt inden, men det tar jo nok støvet så.

Det var da billigt for sand, hvor er det ?

Kan du ikke få en aftale om, at levere det overskydende sand tilbage, og så købe rigeligt?

Kan de ikke give dig et bud på sandforbruget, hvor du lejer sandblæseren.

Troede også de kunne gi bare et forsigtig bud ved udlejeren. men nej, kunne han ikke, han henviste til Dan-sand at de sikker kunne gi et bud. det kunne de så heller ikke

Det er Bygma der gav den pris over tlf. vil køre forbi nærmeste bygma i morgen og høre lidt nærmere om prisen holder og om muligheden for at tilbage levere.

For så er jeg nok nød til bare at gætte på 2 tons og så få det bestildt hjem.
Så blev der sandblæst her:-)

2 Lange dage tog det, at sandblæst hele hytten 314m2væg

Og og hvis andre kan bruge det til noget blev sandforbruget her 1250kg = ca. 3,98kg pr. m2

Så pris med leje af sandblæser afdækningsplader sand osv. ca. 7000kr
Annonce

Godt du fik det klaret, var det en slem omgang.

Endte du med at købe 2 tons sand, og kunne du returnere resten. Holdt prisen på 29 kr for 25 kg sand.

Ja det var sgu en tung omgang, sandblæser slangen bliver tung at stå med efter 8timer
Og har et par steder hvor jeg ikke kunne blæse det helt rent, der var "pudset" beton på vægen, så skal til at banke det af.

Ja købte 2 tons til 29kr pr. 25kg sæk.
Og returneret så de 750kg han virkede godt nok lidt træt af det lagermanden, da jeg kom med alle de sække retur, snakkede om at nu havde de ihvertfald nok på lager.

Skal måske tilføje at sandet hvor der ikke var beton eller andet mærkeligt puds på vægene, genbrugte jeg 1 gang, ved at si det gennem et 3*3mm net 
Prøvede at genbruge det 2gange, men det kommer til at gå langsommere og det støver meget voldsomt ved 2gang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis