Erfaringer med en god mærke borehammer evt Hitachi eller Bosch blå?

Hej

Jeg har for et stykke tid siden købt en SDS boremaskine med hammer funktion af mærket Einhell.
Det køb har jeg fortrudt mange gange efterhånden, da den som hammer til nedbrydning er utrolig dårlig, men sket er sket og man lærer af sine fejl og må så ændre strategi
Jeg har så bestemt at købe mig en bedre maskine og der er så nogle mærker som jeg har kigget på og håber der er nogle herinde der kan give mig lidt gode eller dårlige tips om hvilken model/mærke der skal vælges.
Den skal bruges til hobbybrug som både bore samt nedbrydning af fliser og betongulv.

Jeg har kig på en Hitachi DH26PX på 830 watt og 3.2 joule til 1300 kr
Den blå Bosch GBH 2-24 D  på 790 Watt og 2.7 joule.
Så har jeg set på Makita, men syntes knappen til frem og tilbage sidder lidt trælst.
Håber at høre både positive og negative ting
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
GBH 2-26 DFR hedder min blå Bosch borehammer, og den er blevet brugt godt de sidste 4 år, og virker perfekt endnu. Véd ikke om den selvsamme model stadig findes, men hvis ikke er der måske en faceliftet model.
Den gør alt godt og har intet gjort forkert.
Og den har udskiftelig borepatron så du kan sætte en almindelig selvspændendende på til store træbor og lign.

Ved ikke om det kan hjælpe.

Vh. Jan B

 JBN

Jeg har forgæves forsøgt at slå en blå Bosch ihjel. Først på arbejde, siden privat, hvor den bl.a. har brudt en betonkældertrappe ned.
Efter 8 år er den begyndt at lække en smule smørelse, men den kører stadig lystigt og nægter at dø.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Jeg har også en blå Bosch og er rigtig glad for den.
Og så hedder den Bosch Hammer. Det er sgu da et fedt navn!!! ;-)
De findes ofte på tilbud, ellers kan du helt sikkert prutte om prisen og evt. få nogle ekstra bor/mejsler med.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Tak for de hurtige svar
Hvor meget slagkraft skal man bruge for at det er nok. Tænker her på den blå Bosch med 2.7 joule fremfor Hitachi 3.2 joule?
Køb en Hilti......det spiller!

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

ja en hilti er ikke så dårlig, men den er også utrolig dyr ift de andre
Hej Klavil.

Stod selv med samme spørgsmål for nogle år siden. Endte med og købe en blå bosch med modelnummer 2-28
Mener den slår med omkring det samme som den hitachi du har fundet.
Men er virkelig en lækker maskine. Bestemt ikke et køb du vil fortryde.
http://www.prishammeren.dk/shop/bosch-230v-borehammer-2003p.html

Men skal du slå større gulv eller lign op så bliver du nok lidt skuffet, eller også skal du virkelig væbne dig med tålmodighed.
Til fliser eller skal du hugge et lille hul op der er den genial. Men til større arealer skal du op i en noget større maskine. Jeg har en SDS MAX boremaskine fra dewalt også. Den kan slå med 14 joule og der kan jeg da godt savne mere slagkraft ved større opgaver.

Nu skrev du godt nok at det ikke skulle være Makita, men Bauhaus har en Makita HR2601 til KR 1099 incl kuffert. (fra 10 - 16 maj..)

Jeg ved ikke om det er denne placering, af frem/bak du ikke kan lide? Personligt bruger jeg ikke Bak på min borehammer..........

Jeg har faktisk købt den for et stykke tid siden men måtte sende den retur, da den kun er på 2 funktioner. Den mangler Hammer funktionen, som jeg egentlig troede alle borehamre havde, men Makita laver mange forskellige modeller. Den næste model Bauhaus har koster knap 2000 kr
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis