For tykt underlag til laminatgulv?

Vi har købt et billigt laminatgulv i Bauhaus og fik at vide at det var rigtig fint så længe vi købte det dyre underlag. Det skulle da nok holde i mange år, slidstyrken vil ikke kunne holde i 20 år som de dyrere men, skulle nok holde i 5-10 år og underlaget vil tage plastiklyden fra det som ellers ville være forskellen på dette til 79 kr./kvm og dem til 200-500 kr./kvm.

Vi er nu ved at lægge det, er halvvejs færdig og jeg har lige gået lidt rundt på det, og det føles meget blødt og tænker derfor om underlaget kan være for tykt til dette laminatgulv da det jo ikke er særlig tykt. Har lige stilt mig og lagt lidt ekstra vægt på et enkelt sted, hvilket resulterede i at gulvet nu gik fra hinanden dette sted, hvilket jo så gør at vi skal til at skille hele gulvet fra hinanden helt derind til hvor det nu er gået i stykker.
Tænker at det kan da ik passe at det går så let i stykker bare fordi at jeg ligger lidt ekstra vægt på et enkelt sted og tænker at det må være fordi at underlaget simpelthen er for tykt til det tynde billige laminatgulv og også derfor at det føles så "ikke særlig rigtig træagtig" meget blødt når man går rundt på det og det måske egentligt havde været bedre hvis vi havde købt noget af det billigere tynde underlag og lagt under laminatgulvet?? Hvad siger i, er der nogle eksperter herinde som kan hjælpe os, det er simpelthen bare så surt lige nu når vi har fået lagt så meget og skal til at skille det fra hinanden igen

Som i kan se på billederne har vi også lagt dampspærre på gulvet, som de sagde i bauhaus at vi skulle når det var et råt betongulv gulvet skulle ligges på.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser da ikke godt ud...
Jeg vil gætte på, at dit betongulv ikke er plant nok. Derfor går gulvet fra hinanden når du belaster det. Der må ikke være meget mere end 2 mm niveauforskel over 1 meter. Har du haft et vaterpas på gulvet?
Det med dampspærren er helt korrekt. Husk at trække den op bag dine fodpaneler.
Og hvis det skal være helt rigtigt, så må du ikke fuge mellem væg og fodpanel, da fugten ellers ikke kan slippe ud.
Vi har ikke haft et vaterpas på gulvet. Der lå et laminatgulv før (også en billig model), det laminatgulv havde dog bare den billigste tynde hvide isoleringsdug fra bauhaus. Så vi har bare fjernet det gulv der lå der før og så efterfølgende skabet gulvet ekstra rent og fejet og så begyndt at ligge det nye på.

Hvad mht. det underlag vi har lagt ud kan det ikke være det som er for tykt? Det føles meget blødt når man går på laminaten og tænker at det er derfor det går fra hinanden, fordi man synker så meget ned når man går på det?
Det burde jo ikke være ujævnheder i gulvet når det der lå der før ikke gik fra hinanden? Det der lå der før var jo heller ikke blødt at gå på ligesom dette, da det kun havde en tynd hvis isoleringsdug, så det må da være de tykke isoleringsmåtter der skaber nogle vrid i samlingerne når man går på dem eller??
Tjaa... Altså underlaget er jo lavet med det ene formål, at ligge under gulvet, så mon ikke det også kan anvendes til det...



Hvis du siger, at gulvet nu ligefrem er blødt at gå på, så lyder det altså om at du har nogle lunker som du går rundt på, og derfor føles det blødt. Min påstand er stadig at du ikke kan træde gulvet fra hinanden, hvis betongulvet er plant - på trods af at du bruger de tykke måtter.





 Men du kan jo efterprøve det! Ta' 2 gulvplanker og klik dem sammen. Find et andet sted i huset hvor gulvet er plant, og lig de 2 planker ovenpå et par måtter. Kan du stadig klikke dem fra hinanden ved at lægge vægt på dem?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis