Problem med blinkende spots - lavet af elektriker

Hej allesammen,

Jeg kunne godt bruge jeres input på følgende problem jeg har med spots i gangen, og som er udført i en nybygget lejlighed af en elektriker.

I gangen er der 4 spots, alle med Osram led pære, samt isat i Flashlight DL840. I den ene ende er disse forbundet til LK Touch, hvorimod de i den anden ende af gangen er forbundet til en normal tænd/sluk kontakt. Disse 2 kan begge tænde og slukke led pærene.

Problemet er at ca 1 gang i min. så blinker et af disse spots. Andre gange kan 1 spot afgive et blink kort efterfulgt af et andet. Det er rent ud sagt pisse irriterende Jeg er blevet fortalt dette formodentlig er krybestrøm? Lige meget hvad det måtte være, hvad er så løsningen på problemet?

Jeg har læst lidt rundt omkring på nettet men er forvirret. Vil en kondensator afhjælpe det? Vil udskiftning af den tænd/sluk kontakt til en LK touch afhjælpe da begge er touch? 

Alt input bliver taget imod med kyshånd!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det vel dæmpbare LED lyskilder ???
Er det når de er slukket, de blinker engang imellem???
LED er bare roden til al ondt. Det virker bare ikke 100 % lige så lækkert som halogen endnu.

Prøv lige først af skift én af dine led pære, til en almindelig halogen pære, og se om det ændre noget ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Hvad er det for nogle LED lyskilder ??,
Det er højst sandsynlig fordi tændledningen fra lysdæmperen, løber sammen med andre PVL ledninger (fast fase), hvor fasen inducerer en lille spænding i tændledningen. Når denne spænding har opbygget sig i LED´en vil den blinke meget kortvarigt. Der findes flere færdige løsninger på problemet. Bla. modstand hertil. Har ikke lige el-numret her, men hør da din elektriker - han MÅ være bekendt med problemet, eftersom det er MEGET normalt.
Hej Stenkrog og andre,

Hvad kunne disse ovennævnte løsninger være? Min elektriker syntes ikke han havde stødt på problemet før, og var noget uforstående overfor hvorfor de blinker som de gør?
Skrevet af mm10 på 23 apr 2014 10:10
Hej Stenkrog og andre,

Hvad kunne disse ovennævnte løsninger være? Min elektriker syntes ikke han havde stødt på problemet før, og var noget uforstående overfor hvorfor de blinker som de gør?

Prøv nu at start med at gøre det, som jeg foreslår højere oppe.

Hilsen en elektriker

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis