asfaltimprægneret træfiberplade

hvor hulen køber jeg disse plader??  

http://www.npi.dk/sortiment/asfaltimpraegneret-traefiber-skandinavisk-kvalitet-e-1/

jeg skal bygge kolonihavehus i år, og frygter efterhånden jeg bliver nødt til at bestille materialer fra flere forskellige steder, da intet byggemarked indtil videre ligger inde med samtlige materialer jeg skal bruge! vil bestille fra lavpris-byg.dk men nogen der har andre anbefalinger??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du bare ikke mene Maja, det holder ikke længe i et uopvarmet kolonihave hus.

Du skal bruge noget vandfast kryds finer i stedet for de der træfiber plader, det vil være sundere for dig og dit omgivende miljø

Jeg laver en fast bund med osb plader som gulv og disse asfaltimprægnerede træfiberplader som bund,lagt på lister mellem reglarne, og med isolering imellem. huset skal stå på punktfundamenter så der bliver konstant gennemluftning under. det er på råd fra min bror som er tømre og min svoger som er konstruktør. havde overvejet at lægge osb plader på begge sider af min bund, men får af vide det vil virke som dampspærre pga. limen, så isoleringen ville ikke kunne ånde. Hvis du troede jeg ville bruge det som en form for beklædning så nej Jeg anvender sporplader
Xl byg har dem, mon ikke også Stark, Bygma og Optimera har dem på lager også.

Og udover problemet med limen i OSB pladerne, så sætter de også lynhurtigt skimmel.

Så der er al mulig grund til at undgå den slags plader når de ligefrem tiltrækker skimmel. Hvis det kun er for at holde isoleringen oppe kan du klare dig med forskallings brædder og så lægge dem med lidt afstand så der kan komme luft til isoleringen nede fra.
Du har vel ikke mulighed for at smide mig et link?? der må være et el. andet der går galt for mig for kan seriøst ikke finde dem på nettet udover på npi
Nu var det OSB pladerne jeg mente satte skimmel, det problem har de asfalt imprægneret plader ikke.

Ring på trælasten kan ikke huske hvad mærke de har på lager, og uden det er de nok ikke sådan lige at finde.

Derudover kan du heller ikke google dig til dem, en seriøs trælast har jo flere hundrede tusind varer på lager, så det er kun en brøkdel der er på deres online shop, så eneste der måske har plader som disse er online trælaster, som normalt hverken er billige eller særligt produktorienteret.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis