Gulv i lukket overdækket terrasse ?

Hej

Vi planlægger at lave "ude stue" dvs. overdækket terrasse i alu med glas tag som bliver lukket med glas på alle sider (skyde døre ikke termo). Vi kunne godt tænke os træ eller noget komposit som gulv.

Men hvad skal der under gulvet?

- En gummi dug så ikke myre eller fugt trænger op
- eller er det bedre at lave en fiber dug så ikke ukrudt kommer op, evt. fugt kan komme ned og op ?

Tillægs spørgsmål, hvad med kondens dryp fra taget, nogle siger det vil regne ned fra taget, andre siger at det kun er 2 gange årligt ?

Pt. har vi tilbud på enkelt lags sikkerheds glas, men skal det opgraderes til termo glas ?

På forhånd tak for input
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har en lignende udestue, med enkeltglas, og et lags plast tag (fastlock)

Der kom en del kondensdryp, jeg har sat et lag af de billige klare  sinus plader op indvendigt, op under lægterne, det fjerner alt kondensdryp.

Så jeg vil helt klart anbefale termotag........

Jeg har lagt kraftig plast, under gulvet, og hævet gulvet ca 200 mm, over så der er luft under.(lukket i siderne hele vejen rundt)

Der er noget klar, meget kraftig plastik, som jeg fik krejlet.

Jeg er blevet anbefalet at ligge lidt isolering under gulvet, f.eks. 15 - 20 cm styrolit så ikke kulden trækker op fra jorden i vinterperioderne. Men hvilke plader skal jeg ligge ovenpå, normalt støber man jo, men jeg vil helst ligge nogle plader der ikke rådner eller tager skade af fugt. Oven på pladerne vil jeg så ligge terrassen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu er du selv inde på at at ligge lidt styrolit plader, hvorfor ikke bare støbe et lill betonlag oven på styrolitten og så bygge dit gulv op med strøer oven på betonen og så ellers ligge det gulv du nu helst vil have. Med ovenstående metode er du jo 100% sikret mod myre og du har fået isoleret nedefra win/win i min verden :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis