Partner plæneklippere

Hej havefolk
Købte for 2 år siden, en Partner 460 plæneklipper, har aldrig haft så svært ved at starte nogen maskine som den? Er der nogen som har nogle gode råd, eller kender disse maskiner?
Jeg har udskiftet gammel benzin, renset filtre mm. Men har aldrig oplevet noget lign.
Håber at der sidder nogle kyndige havefolk - tak VH Jenner

Jenner
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden

Har den altid været svær at starte, også fra helt ny ?

Hvis det er noget der kommen, kan et nyt tændrør hjælpe.

Ellers noget karburator, membran kunne være et bud.... 

Tror aldrig de har haft den model på programmet. Havde det været en motorsav så ........ 

Nå pyt. Nede ved siden af tanken sidder der garenteret en rød gummibold, lidt forsænket i et hul. Prøv og tryk på den 3-5 gange inden du koldstarter. Monstro så ikke den vil ???

Ellers skulle den have været på værksted og være lavet. De nye motore skal starte første eller anden gang der hives i snoren. 

Pøj pøj. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg havde samme problem med en Partner (ka' ikke huske hvad den hed) jeg købte den brugt fra et dødsbo, så den havde stået i næsten 2 år i et skur.
Jeg strippede den for olie, benzin og tændrør og hev 1000 gange i snoren uden der skete det mindste (til dem der nu sidder og griner frækt...  jeg havde havde skiftet alle de oven nævnte stumper til nye )

Jeg tabte tålmodigheden og smed den på værksted... 250,- fattigere kører den som en drøm (hos min søn og svigerdatter), og det eneste man skal huske er at køre den tom for benzin inden den stilles væk om vinteren  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har selv en Partner med 5,5 HK Honda-motor, på den sidder der en manuel choker der skal drejes før man starter den. Husker man det, jamen så starter den hver gang. Om det er koldt eller varmt gør ingen forskel, men glemmer man choker så starter den ikke uanset hvor hårdt du hiver i snoren
Jeg har også en partner klipper, købt fabriksny. Den jeg har, skal stå fuldstændigt plant for at kunne starte. Hvis bare forhjulende står få cm højere end baghjulene, på en lille bakke eller noget, så er den helt umuligt at rive igang. Ved ikke om det kunne være en fejl-kilde ved dig?
En Partner plæneklipper er vel et vidt begreb. Det kan vel både være en Honda, B&S eller en Kina motor...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis