Lave hjørner i rum der skal renoveres så de ikke revner.

Hej

Er i gang med at renovere et par værelser. Vi har snakket om at fuldspartle dem og give det forankrings grunder og male det derefter. Jeg er dog i tvivl om at det kan holde med spartel og ikke falder af igen engang. Ligeledes ved jeg ikke rigtigt hvad skal jeg bruge i hjørnerne for at de ikke revner igen hvis det skal spartles. Jeg har hørt om papir strimmel og nogle fuger hjørnerne med gummi fuge. Er der nogle der har nogle gode råd til at lave noget der kan holde i hjørnerne og evt. om det kan holde og spartle væggene og male dem uden det falder ned med tiden.

De 2 hjørner er gasbeton og de andre 2 er gasbeton og mørtel på yder væggen.

Jeg har tænkt mig at bruge denne spartel masse.

http://www.jemogfix.dk/butik/maling...amp;view=1

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge en gase af glasvæv som du limer ind i hjørnerne og spartler henover, så revner de ikke sådan lige med det samme. Den kan du også købe i Jem&Fix.
Jeg har brugt akrylfuge i samtlige hjørner (gipsvægge) i vores hus og her fire år efter, er de ikke revnet endnu :-)

Og det er endda et træhus!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Spartelmassen ryger aldrig af, det kan du roligt gøre.

Ingen papirbånd, armeringsbånd, glasvævsbånd eller noget som helst lignende i hjørnerne...

2 gange fuldspartling.
Slib
Grund med forankringsgrunder.
Mal 1. gang.
Pletspartel de steder du kan se ikke er blevet helt perfekte.
Plet de steder du har pletspartlet med vægmalingen.
Fug hjørner.
Male færdig

Den spartelmasse du linker til er det vildeste skrammel.

Hvis du vil være 99,9% sikker på at det aldrig revner fuger du det med MS Polymerfuge, men i langt de fleste tilfælde er en god kvalitets acrylfuge rigtigt fin.
Man plejer som regel kun at bruge MS Polymer hvis man har haft bøvl emd at acrylfugen revner.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også