Maling af 'cigarkassetræ' fra 50-60'erne

Hej med jer

Jeg har en vægbeklædning i mit trapperum som ligner noget cigarkasse-agtigt noget fra den tid hvor det var moderne med sådan nogle vægge. 

Jeg vil gerne have væggene hvide. Nogen siger at jeg skal spartle samlingerne mellem træpladerne og sætte glasfilt op og så male. Egentligt vil jeg helst nøjes med at male væggene, da jeg ikke har erfaring med opsætning af glasfilt. 

Hvad mener I? Er der nogle der har erfaringer med at male sådanne træbeklædninger? Skal man bruge grundmaling først?

Gør-det-selv hilsner fra

Mette
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Og velkommen her.
Hvis du kan leve med strukturen i overfladen, kan du da bare male løs.
Skal overfaden være glat, skal der nok spartles og slibes nogle gange inden den endelige maling.

mvh

 varmetossen

Hej

Tak for det gode råd.

MVH

Mette
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
he he, vi har nu altid kaldt dem "bodega-plader". 

I vores kælder sidder de på et par af  indervæggene, her trak jeg to gange spartel over sporene, sleb og malede med alm. vægmaling og de ser rimeligt pæne ud

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du kan roligt bare male dem...

Nogle gange hvis pladerne ikke er monteret helt efter bogen eller de af en eller anden grund har løsnet sig kan det endda være tilbøjeligt til at revne i samlingerne hvis man spartler dem, så kan du leve med strukturen er det perfekt.

Husk at vaske dem med grundrens først og så ville jeg grunde dem med en spærrende maling, jeg har før oplevet at der godt kan rende skjolder igennem hvis man bare maler, desuden sikre grunderen en god vedhæftning.

Jeg vil anbefale Sigma Renova Isotop, det (syntes jeg) er den bedste på markedet, lidt dyr, men den virker bare hver gang...

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
PinkHenrik skrev den 21-04-2014 12:11:56

he he, vi har nu altid kaldt dem "bodega-plader".

I vores kælder sidder de på et par af  indervæggene, her trak jeg to gange spartel over sporene, sleb og malede med alm. vægmaling og de ser rimeligt pæne ud
Hej og undskyld for at live en 9 år gammel tråd op. Jeg har også en væg med det her cigarkasse træ, jeg gerne vil spartle... Hvilken spartel masse har du brugt og holder det endnu?
Jeg brugte helt almindelig finspartle til vægge fordi jeg havde det stående.
Det holdt fint et par år, men så blev jeg træt af det og gik så amok med endnu mere spartel og et lag maling. Så det nu er en "kampestens væg"   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også