Maling af 'cigarkassetræ' fra 50-60'erne

metpet
metpet
2 4690
Hej med jer

Jeg har en vægbeklædning i mit trapperum som ligner noget cigarkasse-agtigt noget fra den tid hvor det var moderne med sådan nogle vægge. 

Jeg vil gerne have væggene hvide. Nogen siger at jeg skal spartle samlingerne mellem træpladerne og sætte glasfilt op og så male. Egentligt vil jeg helst nøjes med at male væggene, da jeg ikke har erfaring med opsætning af glasfilt. 

Hvad mener I? Er der nogle der har erfaringer med at male sådanne træbeklædninger? Skal man bruge grundmaling først?

Gør-det-selv hilsner fra

Mette
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Og velkommen her.
Hvis du kan leve med strukturen i overfladen, kan du da bare male løs.
Skal overfaden være glat, skal der nok spartles og slibes nogle gange inden den endelige maling.

mvh

varmetossen

metpet
metpet Trådstarter
2 4690
Hej

Tak for det gode råd.

MVH

Mette
PinkHenrik
PinkHenrik
4842 6300
he he, vi har nu altid kaldt dem "bodega-plader". 

I vores kælder sidder de på et par af  indervæggene, her trak jeg to gange spartel over sporene, sleb og malede med alm. vægmaling og de ser rimeligt pæne ud

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Du kan roligt bare male dem...

Nogle gange hvis pladerne ikke er monteret helt efter bogen eller de af en eller anden grund har løsnet sig kan det endda være tilbøjeligt til at revne i samlingerne hvis man spartler dem, så kan du leve med strukturen er det perfekt.

Husk at vaske dem med grundrens først og så ville jeg grunde dem med en spærrende maling, jeg har før oplevet at der godt kan rende skjolder igennem hvis man bare maler, desuden sikre grunderen en god vedhæftning.

Jeg vil anbefale Sigma Renova Isotop, det (syntes jeg) er den bedste på markedet, lidt dyr, men den virker bare hver gang...

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Sponsor på LDS

Malgodt

Malgodt er en af de mest populære maling-butikker på nettet med fysiske butikker i Aarhus og Rødovre/Glostrup. Har været sponsor på Lav-det-selv.dk igennem flere år og bidrager med artikler og ekspertviden.

Se mere

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også