yderbeklædning i træ på kolonihavehus

HELP! 
Yderbeklædningen i træ på vores nye kolonihavehus er fugtskadet pga defekt tagrende, total rådden og der trænger fugt ind i huset i hjørnet af soveværelset.

Det skal selvfølgelig rives af, og forudsat at der ikke er svamp inden under, hvad skal jeg så købe og sætte op? Ved godt at der findes ting som termowood og ivarplank, men det skal helst ikke koste en million. Findes der en nem og forholdsvis billig løsning vi selv kan sætte op? Huset står på fundament sten og er bygget om et træ skelet mener jeg. Tagrenden er repareret

Mvh Maria 

Nybegynder :
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1 på 2 er en god måde at gøre det på 19x100mm inderst og 19x50mm yderst det er billigst hvis man selv skærer dem på 50mm
den nemmeste er klinkebeklædning.
husk imprægneret træ skal være fyrretræ
det billige gran er kun imprægneret i overfladen
Hej tak for svar 👍 hvordan er det med vindpap? Kolonihavehuset er uopvarmet i vinterhalvåret.
Når jeg skal sætte brædder op i 1 på 2, skal der være en plade under eller sættes de op direkte?

Nybegynder :

vindpap sættes på først så en 19x50mm som afstandsliste og så brædder på direkte

husk udluftningsventiler

Ventiler? Jeg burde måske få en tømrer til at ordne det... 😳

Nybegynder :
 det er udluftning ind i huset som skifter luften ud det er ikke en nødvendighed



tømrer så bliver det først dyrt
Annonce

Det kan du sagtens selv lave, skal det være billigt så kan du bruge 16 x 100 trykimprægnerede brædder og ligge 1 på 2.

Det er vigtigt du får vindpap på, men det er ikke så dyrt.....

Hvor skal ventilerne sidde og hvor mange? Jeg har læst omkring 1 på 2, og det tror jeg godt jeg kan. Men det kommer selvfølgelig an på hvilken konstruktion der er inde under.
Vindpap sømmes "bare" op?
Tak for hjælpen 👍

Nybegynder :

de skal side i toppen af en væg så du har en i hver side af huset

for eks. En forside en bagside 

Skrevet af hilstroms på 21 apr 2014 07:10



Vindpap sømmes "bare" op?

Tak for hjælpen 👍


Ja små pap søm, kan fint bruges...


Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også