Varmtvandbeholder størrelse og type?

Hej lds

Jeg er så heldig at jeg er ved og renovere mit hus (årgang 69), som ligger i byen, men direkte fjernvarme tilsluttet, huset har pt fået komplet ny varme installation (stikledning og wavin gulvvarme med 9000 styring)
I huset var installaret en gammel thermix veksler som:

1: Er fra sidst i halv 90erne.
2: Officielt må der i følge vedtægterne ikke monteres nye vekslere.
3: Det sku ærgeligt og montere en gammel veksler, som springer læk og laver vandskade.

Min vvs'er har anbefalet mig at købe en minimum 160 liters beholder (Der kun et bad i huset, og pt er jeg kun mig selv, og en kammerat som skal bo til leje).

Så spørgsmål no 1: Vil de 160 være nok, eller skal jeg op på 200?

Spørgsmål no 2: Jeg har kigget på Metro og Vølund beholdere, prisen er ikke afgørende, men vil have kvalitet, som holder.

Nogen som har indput vedr hvad jeg skal vælge, og hvorfor?

Og god påske

Venlig Hilsen
Rønbo
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skift nu bare den varme veksler, det kan ikke passe at den ikke må skiftes til en ny, så er de da ualmindeligt dumme på det fjernvarme værk. Tror du ikke der er noget du har misforstået.

Og hvad skal du dog med så stor en varmtvands beholder, min er på 40 liter og der er rigeligt til et langt bad.

http://www.fjerritslevfjernvarme.dk/media/170291/Tekniske%20bestemmelser.pdf

Punkt 9.3, har bestemt ikke misforstået noget, værket har oplevet problemer med gennemtæring, og deraf følgende læk..

Tja grunden til jeg spørg, er fordi min vvser siger det vil sikre en ordenlig afkøling af fjernvarmvandet(min. 160 liter), så jeg ikke skal betale strafafgift..

Desuden regner jeg ikke med og skulle bo alene resten af livet, og ville være træls at skulle skifte beholderen efter 5 år..

Er selv opvokset med en 110 liter Og den kan man godt tømme hvis 4 personer skal i bad..

Venlig Hilsen
Rønbo
Tja, det er vist hip som hap om du vælger det ene mærke VVB frem for det andet, bare de ligger i samme prisklasse.

Størrelsen af beholderen, der ville jeg vælge 200 liter når det er fjernvarme, netop af samme grund som din VVS'er fremføre. Jo større beholder, jo lavere er det muligt at få returtemperaturen ned ved og drøvle afgangen med en returtermostat og stadig have varmt vand nok, grundet den noget langsommelige opvarmning monteringen giver. Der er praktisk taget ingen forskel på varmetabet om det er en 160 eller 200 liters af samme mærke og opbygning.  Ville træffe mit valg af mærke efter isoleringsgraden af VBB, der vist nok også er ca. ens nu om dage.   

Pøj pøj med valget.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det var lige det jeg søgte

Jeg siger mange tak

Venlig Hilsen
Rønbo
Skrevet af Rønbo på 21 apr 2014 17:32
Det var lige det jeg søgte

Jeg siger mange tak
Jamen selv tak. (Mand med løftet låg smiley)  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis