Er Climate+ skruer OK til IPE terasse?

Jeg har købt 1000 stk NKT Spun+ Climate skruer til at montere mine IPE terasse brædder. En fyr fortalte mig at det skulle være rustfrie syrefaste skruer pga sorte rande og holdbarhed. Syrefaste rustfrie skruer koster jo en mindre formue og jeg tænker at det måske ikke er nødvendigt da jeg vil undersænke og proppe hullerne. Dvs. skruerne er jo både gemt og beskyttet. Ikke?

Er der nogle kyndige derude der kan bekræfte at dette er ok? 
Jeg har købt 1000 stk NKT Spun+ Climate skruer til... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
...skruer fra Harald Nyborg være ok (Mitsutomo)...

Kender ikke kvalitetet, men der kan være stor forskel på stål.

Jeg plejer at bruge DISSE typisk 5 mm tykke. De tåler lidt af hvert, men jeg ville alligevel bore for i hårdt træ.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Tror de skal være A4 kvalitet.. er lidt tilbøjelig til at tage dem fra Harald Nyborg (200 for 129 kr). Ikke mindst fordi mit forbor med stop er 5mm så jeg burde vel ikke sætte mindre end 5mm skruer i. Håber så lidt at de holder hvad de lover mht A4 kvalitet (og ikke rådner i hullet!) og ikke knækker når jeg nu har forboret.
Jeg har erfaring med de skruer fra HN De er ikke til, at arbejde med Kærven biver rund i krydset og de er ikke til at få ud igen

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Xl-Byg landet over har NKT rustfrie skruer i 4,2x55 til 99,95, for 170 stk. hvis jeg ikke husker forkert.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Skrevet af robert8900_5 på 22 apr 2014 16:10
Xl-Byg landet over har NKT rustfrie skruer i 4,2x55 til 99,95, for 170 stk. hvis jeg ikke husker forkert.

Mit forbor (15mm) med stop er 5 mm så jeg tør ikke bruge 4,2 mm skruer - ville ellers være en fornuftig pris. Har nu købt 200 stk Mitsutomo rustfri skruer i A4 kvalitet i HN (119 kr) og vil teste dem godt igennem snarrest. Så må vi se om kærven holder og om de imploderer når de spændes i træet  
Om de klarer syre, tidens tand osv kan jo kun tiden vise, men det påstås på pakken at de er produceret i dk med 316 stål så mon ikke det går..
Hej
Jeg skal til at bygge mig en Træterrasse og er ved, at undersøge hvilke skruer jeg skal bruge. Kan du give en anmeldelse af A4 skruerne fra Harald Nyborg?

Mvh.
Fcb83
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis